BOLIST

BOLIST PROFILERAR SINA JÄRN- OCH BYGGBUTIKER – FÖRST UT BOLIST I GÖTENE

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2012 07:30 CET

Vi genomgår just nu en omprofilering av våra butiker där vi vill behålla den viktiga lokala kännedomen hos våra handlare men samtidig skapa synergier i vår rikstäckande marknadsföring, säger Tomas Fritzon, VD BOLIST AB.

Götene Bygg och Fastigheter AB är första butik som fått ny BOLIST-profilering. Butiken öppnar officiellt den 5:e mars och har valts som testbutik inför utrullningen.

-       Vi är stolta och glada över att just vår butik valdes att bli den som fick kläs i nya BOLIST-profilen först, och det passade oss perfekt eftersom vi just nu har byggt en helt ny butik. Vi ser fram emot att välkomna såväl nya som gamla kunder i våra nya lokaler, säger butiksägaren Tomas Färén.

Utrullningen startar under våren 2012 och beräknas vara klar i början på 2013. Då ska 160 av BOLISTs 190 butiker vara omprofilerade.

Reklambyrån Wonderville har tagit fram den nya butiksprofilen.

BOLIST-kedjan består av över 200 oberoende bygg- och/eller järnhandlare över hela landet. Vi är lokala bygg- och järnhandlare och det självklara val när det gäller järn-, bygg- och trävaror.

När man kommer in en BOLIST-butik är det ofta ägaren själv som står bakom disken. Detta ger en speciell prägel på våra butiker, en prägel som ligger långt från opersonlig stormarknad.