Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Bomässan 08 i Linköping invigd

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2008 16:03 CEST

Under lunchen på fredagen invigdes Bomässan 08 i Cloetta Center. Det var Paul Lindvall, styrelseordförande i NuLink AB som förklarade mässan invigd. Mässan, som pågår i tre dagar samlar allt om boende under ett och samma tak.

Arrangörerna Compass Fairs AB har stor erfarenhet av att anordna mässor av den här typen. I Norge har man årligen arrangerat runt 20 mässor och i Sverige 12 stycken.

Man har märkt en stor efterfrågan av en bomässa som skapar en arena för bygg, boende, trädgård och interiör. Valet av Linköping var självklart.

- Linköping är en av Sveriges mest expansiva städer. Det märks inte minst på befolkningstillväxten och näringslivets utveckling. Vi tror att temat är efterlängtat och att Cloetta Center är en perfekt mässhall utifrån flera aspekter, säger Ola Oskarsson, projektledare på Compass Fairs AB i Sverige.

Bomässan 08 förenar nytta med nöje.

- Fantastiskt roligt att det ordnas en mötesplats för invånare och företagare, både för att kunna ta del av nya aktuella bostadsprojekt men också få inspiration till den egna bostaden. säger Paul Lindvall styrelseordförande i NuLink, Näringslivsutveckling i Linköping AB

Mässor och mötesplatser:
Undersökningar visar bl.a. att mässor och mötesplatser är viktiga ingredienser i att skapa ett bra näringslivsklimat. Det hjälper företag att aktivt skapa de kontakter man behöver för att utveckla sin affärsverksamhet.

- NuLink arbetar målmedvetet och långsiktigt med att skapa möten som leder till dialog och affärer. Den här typen av mässor och mötesplatser är oerhört viktiga och ligger helt i linje med vårt arbete med att stärka näringslivsklimatet. Det är en prioritet i vårt arbete, säger Magnus Petersson, VD i NuLink, Näringslivsutveckling i Linköping AB

För mer information kontakta:
Magnus Petersson, NuLink AB, Näringslivsutveckling i Linköping
013-3366 09, magnus.petersson@nulink.se