Bomans Butik

Bomans Butik - Ny exklusiv modebutik i populära Knäppingsborg

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 12:09 CEST

På fredag den 17/9 slår Ewa Boman upp portarna till Bomans Butik i Knäppingsborg. En butik som, med en tydlig inriktning mot mode för män och kvinnor i karriären, samspelar väl med kvarterets övriga utbud. Med sin nya hyresgäst fortsätter Henry Ståhl Fastigheter AB sin profilering av kvarteret som stadens nav för upplevelser, mode, design och delikatesser.

Det är Bang & Olufsens flytt från Knäppingsborg till nya lokaler på Drottninggatan som gör det möjligt för Ewa Boman att förverkliga sina visioner om en lite exklusivare klädbutik i Norrköping.

– Ja, det stämmer. Kvarterets avslappnade, smakfulla och inspirerande miljö går hand i hand med mitt butikskoncept. Vi vänder oss till en målgrupp som prioriterar kvalitet, personlig service och att kunna shoppa i lugn och ro. Att butiken skulle ligga här var en självklarhet, säger Ewa.

Hyresvärden Henry Ståhl Fastigheter AB är ytterst selektiva i sitt val av näringsidkare till kvarteret. Ambitionen är att skapa en helhet där varje del bidrar till den positiva upplevelsen. Marknadschef Thomas B. Walden är entusiastisk och berättar mer.

– När Ewa beskrev sina planer kändes det rätt direkt. Hon hade en tydlig idé och har precis som vi höga krav på butiksmiljön. Hennes inriktning mot moderiktiga kvalitetskläder är också tilltalande. Bomans Butik kommer både att sticka ut och smälta in bland de övriga Knäppingsborgarna.

Butiken kommer att erbjuda noga utvalda herr- och damkollektioner från ett mindre antal exklusiva modehus. Ewa menar att Bomans Butik därmed kommer att fylla i lucka i Norrköpings utbud.

– Vi vet att många i vår region åker till Stockholm eller någon annan storstad för att hitta kläderna de söker. Det vill vi ändra på med Bomans Butik. Här hade till och med Sex and the City-tjejerna handlat om de bott i Norrköping, Mr Big också för den delen, sammanfattar Ewa.

Presskontakt:

Bomans Butik

Butiksägare Ewa Boman

Mob.tel: 076-891 96 00

E-post: ewa@bomansbutik.se

Henry Ståhl Fastigheter AB

Marknadschef  Thomas B. Walden

Mob.tel: 0705-24 40 33

E-post: thomas.walden@stahl.se

Bomans Butik – Exklusivt för dig                                                                           Knäppingsborg, G:a Rådstugugatan 32, 602 24 Norrköping                                                      011-10 22 00 – www.bomansbutik.se