Bombardier

Bombardierkoncernen redovisar kvartalsrapport

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2007 08:51 CEST

Idag släppte Bombardier sitt resultat för andra kvartalet 2007 (1 maj – 31 juli)

Bombardierkoncernen omsatte under perioden 4 miljarder dollar jämfört med 3,5 miljarder dollar motsvarande period förra året.

EBITDA (earnings before interest, tax, depriciation and amortization) uppgick till
342 miljoner dollar (259 miljoner dollar).

Orderstocken uppgick till rekordhöga 47,9 miljarder dollar, en ökning med 7,2 miljarder dollar jämfört med 31 januari 2007.

- Orderingången för det svenska bolaget är fortsatt god. Vi har en bra orderingång från Asien och Europa. Delhis tunnelbana har beställt nya vagnar där en betydande del av tillverkningen kommer att hamna i Sverige. Driv- och styrsystem har även haft stora framgångar Frankrike och England i samband med AGC -och Electrostar- leveranser där.

Vi har gjort en inbrytning med signalsystem i Kina, dit vi kommer att leverera system baserat på den europeiska standarden ERTMS (European Rail Traffic Management System). Vidare har Bombardier Transportation i Tyskland fått en order från LKAB på åtta nya malmlok.

I början av sommaren erhöll Bombardier den största moderniserings- och ombyggnadsaffären någonsin i Sverige, i samband med Green Cargos modernisering av sammanlagt 104 stycken lok.
För närvarande går ca 75 % av omsättningen i Sverige på export, vilket gör oss till ett av landets största exportföretag, säger Tomas Andersson, VD Bombardier Sverige.

Se bifogad pressrelease för mer information eller kontakta:
Tomas Andersson, VD Bombardier Transportation Sweden AB
tel +46 703 4918 32, e-mail: tomas.k.andersson@se.transport.bombardier.com

About Bombardier
A world-leading manufacturer of innovative transportation solutions, from regional aircraft and business jets to rail transportation equipment, systems and services, Bombardier Inc. is a global corporation headquartered in Canada. Its revenues for the fiscal year ended Jan. 31, 2007, were $14.8 billion US, and its shares are traded on the Toronto Stock Exchange (BBD).

About Bombardier Transportation
Bombardier Transportation has its global headquarters in Berlin, Germany with a presence in over 60 countries. It has an installed base of over 100,000 vehicles worldwide. The Group offers the broadest product portfolio and is recognized as the leader in the global rail sector.

About Bombardier Transportation Sweden
Bombardier Transportation Sweden AB employs about 1500 persons in Stockholm, Västerås, Hässleholm and Göteborg. Bombardier Transportation is a complete provider of railway solutions from initial deliveries of trains and signal systems to full service support. The Swedish operations include design and production of propulsion-systems, vehicle electronics and signal systems as well as full railway maintenance services.

Bombardier Transportation Sweden AB proudly continues to develop the Swedish railway engineering heritage from both ASEA/ABB and Ericsson with the first delivery made in 1894 followed by milestones such as the RC-engines, the X2000 trains and the ATC signalling systems.

Bombardier Transportation participates in Swedish research projects with several universities, for example the Royal Institute of Technology in Stockholm and the Green Train-project.