MEP Entertainment AB

Bonnie Raitt till Sverige!

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2013 10:39 CEST

Bonnie Raitt till Sverige!

Bluesdrottningen Bonnie Raitt kommer äntligen till Sverige för en enda konsert på Cirkus i Stockholm den 16 juli.

Nästan alla känner till Bonnie Raitt. Sångerskan och gitarristen som har rört sig i gränslandet mellan blues, rock och soul i mer än 40 års tid.

Bonnie Raitt’s senaste skiva ”Slipstream” är den första skivan sedan 2005. Plattan har överraskande blivit en stor succé i USA, där hon senast vann en Grammy förra året för ”Best Americana Album”. Sammanlagt har hon vunnit 10 Grammy Awards.

”Slipstream” är bl.a. inspelad med hennes turnéband sedan många år: George Marinelli - gitarr, James ”Hutch” Hutchinson - bas, Mike Finnigan - klaviatur och Ricky Fataar på trummor. Bonnie Raitt har fått lysande recensioner i den svenska pressen för senaste skivan ”Slipstream”:

”Slipstream innehåller skön avslappnad musik”
Intrycket är fräscht och Raitts själfulla sång och slidegitarr är lättlyssnad musik, men på inget sätt lättviktig.
- Michael Linderoth, Fuzz

"Bonnies bästa på länge!"
Sammantaget Raitts bästa på mycket länge. Hur som helst blir den här skivan bara bättre och bättre i takt med att låtarna uppenbarar sig. Betyg: 4/5
- Torbjörn Berlin, Örnsköldsviks Allehanda

"Hon gör det med innerlighet, charm och övertygelse".
”You Can’t Fail Me Now” är så vacker att det svindlar för ögonen. I kid you not. Det svindlar.
- Jan Andersson, Göteborgs-Posten

"Mästerligt"
- Staffan Solding, Rootsy

"Raitt glänser som sångerska"
På Slipstream avverkar hon studiomusikerfunk, vit reggae, snabb och långsam blues, lika snabb och lika långsam rock samt slänger in lite Nashvillecountry och sydstatssoul, innan hon avslutar med en fin pianoballad.” Betyg: 4 av 6
- Dan Backman, Svenska Dagbladet

"Bonnie Raitt sätter allt på plats"
Allt känns så rätt på ­Bonnie Raitts första album sedan 2005. Så bra att det gör ont. Så rätt att all smärta försvinner.
- Alexander Agrell, Sydsvenskan

Bonnie Raitt Slipstream Tour 2013

Cirkus Stockholm - Tisdag 16 juli kl 19.30
Biljetterna släpps på Ticnet nu på måndag den 29 april.

Konsertarrangör: MEP Agency
www.mepmusic.com

Skivbolag: Cosmos Music Group
www.cosmosmusicgroup.com

www.bonnieraitt.comwww.bonnieraitt.com

MEP Entertainment AB har sin kompetens inom artist och turnéproduktion. Företaget arrangerar och producerar musikupplevelser live, erbjuder konsultation inom events samt bedriver skivproduktion. I tidigare genomförda turnéprojekt finns Dwight Yoakam, Brad Paisley, Alan Jackson, Van Morrison, TOTO, Michael McDonald, Blackmore´s Night, Robben Ford, Bee Gees, The 3 Tenors, BB King, Earth Wind & Fire, James Brown mfl.