Middagsfrid

Bonuspoäng blir till färdiga matkassar

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 07:49 CEST

Middagsfrid – Sveriges första aktör inom hemleverans av matvaror – inleder ett samarbete med American Express. Det innebär att Middagsfrids kunder nu kan betala sina inköp med American Express olika betalkort. Dessutom kommer Kortmedlemmarna från och med nu kunna välja att omvandla sina poäng i lojalitetsprogrammet Membership Rewards till matkassar med färdiga recept som skickas hem till dörren.

Middagsfrid var för snart tre år sedan först i Sverige med att erbjuda hemleverans av middagsmat. Konceptet har fått många efterföljare, men nu blir företaget även först i branschen med att erbjuda betalning med American Express-Kort.

– Tanken är att underlätta för våra kunder så mycket det går, även på betalningsområdet, säger Middagsfrids grundare och VD Kicki Theander.

Men det är inte nog med att Middagsfrids kunders tillvaro förenklas, utan American Express erbjuder också sina kunder att köpa Middagsfrids tjänster för sina intjänade Membership Rewards-poäng.

– Det här känns jättebra. Att kunna omvandla sina Membership Rewards-poäng till färdiga matkassar med recept är ett attraktivt alternativ, säger Kicki Theander.

Det här är första gången som American Express erbjuder sina Kortmedlemmar, i sitt Membership Rewards-program, att använda poängen till en tjänst av den här karaktären. Kortmedlemmen samlar Membership Rewards-poäng varje gång som Kortet används och poängen kan sedan användas till resor, hotell, bilhyra, prenumerationer, shopping mm.

– För oss känns det helt rätt att kunna erbjuda American Express som betalningsmedel och samtidigt kunna erbjuda fler vardagsnära alternativ för våra Kortmedlemmar. Vi är säkra på att detta tillskott ytterligare kommer att stärka vårt Membership Rewards-program, säger Peter Clason på American Express.

Se hur bonuspoängen kan växlas in mot matkassar till dörren här:[Länk]

KORT OM MIDDAGSFRID:

Middagsfrid är en företeelse som har spridit sig snabbt i Sverige och blev redan 2009 Sveriges största aktör inom hemleverans av mat. Företaget startades hösten 2007 av före detta managementkonsulten, matentusiasten och trebarnsmamman Kicki Theander och har växt mycket snabbt. Middagsfrid har på bara tre år blivit en succé med hushåll som omfattar fler än 25 000 personer som prenumererar på företagets färdigplanerade matkassar med tillhörande recept. Idag levererar Middagsfrid till kunder i Danmark, Tyskland, Norge och till många av Sveriges största orter. Middagsfrid är tillgängligt för 55 procent av Sveriges befolkning. Idén är att förenkla middagsbestyren för barnfamiljer och andra hushåll som vill ha bra hemlagad mat lagad från bra råvaror på bordet varje kväll. Middagsfrids kunder får varje vecka, eller varannan vecka om kunden vill, två matkassar fyllda med råvaror levererade till dörren plus 30- minutersrecept för fem eller tre middagar.