Boob Design AB

Boob Hösten/Vintern 09 – slow-fashion för mammor i alla skeden.

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 08:00 CEST

Kläder som räcker hela graviditeten och därefter är huvudtemat för Boobs höst- och vinterkollektion 2009. Hela kollektionen är gjord för att nötas, tvättas och älskas hela vägen från liten kula, till stor bulle, genom amning och vidare. Boob fortsätter även att satsa ekologiskt. Över 60 % av alla bomullsplagg i hösten/vinterns kollektion är gjorda i ekologisk bomull.

Svenska Boob, som är ett av Europas ledande varumärken för mammakläder, presenterar nu sin höst- och vinterkollektion för 2009.

Mia Seipel, grundare, designer och VD för Boob säger:

"För oss på Boob är hållbarhet ett ledord. Vi lägger mycket omtanke på att designa plagg med multifunktion i sköna material av högsta kvalitet. Våra kläder för gravida är gjorda för att sitta fint även efter graviditeten och våra amningsplagg är suveräna att börja använda redan under graviditeten. Det är kläder som är gjorda för att kunna tvättas, användas och älskas under hela mamma-resan och därefter."

Boobs höst- och vinterkollektion 2009 består av:

Boob Maternity är mode för kurvor som växer. I årets kollektion finns 28 modeller som alla är ljuvligt bekväma när man som bäst behöver det.

Boob Nursing har utökats till 24 modeller - alla med Boobs unika patenterade omlottfunktion. Här ingår även Think Pink-tröjan som är Boobs insats för att stödja Bröstcancerforskning. Årets tröja har ett motiv av designern Kicki Fjell och inför Rosa Bandet-dagen den 24 okt. 25 kr per såld tröja går oavkortat till Cancerfondens Rosa bandet kampanj.

Boob Home Wear är en kollektion härliga kläder för både hemma-mys och för natten. De mjuka kvaliteterna är nästintill vanebildande! Här finns bland annat den underbara amnings-kaftanen i ekologisk bomull som är lika vacker som den är praktisk och bekväm.

Boob satsar ekologiskt:
Boobs ambition är att de material som används ska vara optimala ur miljöperspektiv. Kollektionen för hösten/vintern 2009 är gjord med omtanke hela vägen från bonden på bomullsfältet till den som bär plagget. Över 60 % av alla bomullsplagg är tillverkade av i ekologisk bomull och alla trikåer är märkta med ÖKO-Tex Standard 100 som garanterar kläder helt utan ämnen som är skadliga för dig.

www.boob.se

För mer information kontakta:
Mia Seipel, grundare, designer och VD Boob Design
Tel: 08-556 90 200, e-mail: mia@boobdesign.se

Presskontakt: Linda Wakeham, Wake PR
Tel: 0730-283030, e-mail: linda.wakeham@wakepr.se

För utlåning av kläder, kontakta: Anneli Rohdin Tel: 08-556 90200

Pressarkiv/högupplösta bilder - www.boob.se. välj -Press, User name: boob Password: press.