Universal Music Sweden

Booker T Jones släpper nytt album "Sound the Alarm" den 12 augusti.

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 14:26 CEST

Soullegenden Booker T Jones visar att han än idag – över 50 år efter genombrottet tillsammans med The MG’s – är en musikalisk urkraft att räkna med. Efter Grammy-utmärkelser för hans två senaste album är han nu aktuell med ännu en fullmatad CD ”Sound the Alarm” som är en enda lång hyllning
till soul, blues och R&B från alla tider. Dessutom är det Booker T’s återkomst till legendariska Stax – skivbolaget som kickstartade hans långa karriär i början av 60-talet.

”Sound the Alarm”, som är producerad tillsammans med bröderna Avila (Usher, Mary J Blige m fl), bjuder på ett dussin högoktaniga Booker T-kompositioner och samarbeten med några av de hetaste soul- och R&B-namnen i dag, t ex Mayer Hawthorne, Gary Clark Jr och Vintage Trouble. Nu går larmet för ännu en högtidsstund med den evigt unge soulorganisten.