Ladbrokes

BOOKMAKER SÅGAR BIDRAGEN I GÖTEBORG

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 09:46 CET

Tidigare i veckan meddelade Ladbrokes Nordenchef Andreas Gillberg att deltävling två av Melodifestivalen som avgörs imorgon i Göteborg var svår att på förhand förutspå. Tyvärr visade det sig att efter att ha hört bidragen igen under torsdagen så tvingas Ladbrokes höja oddsen på sju av åtta bidrag. Det är den värsta sågningen av bidragen under 2000-talet i Melodifestivalen.

Det enda odds som sänkts är Anniela med låten Elektrisk, oddset på att hon ska vinna har sänkts från 100 gånger pengarna till 67. Favorit till vinst i Scandinavium är Brolle med bidraget 7 days and 7 nights som spelas till 1,50 gånger pengarna.

“Att vinnaren i årets upplaga av Melodifestivalen finns bland bidragen på lördag spelas till 8,00 gånger pengarna. Oddset i början av veckan på vinnarspelet, sammantaget, gav Göteborg hela 27 % chans. Vi tror numera att chansen ligger på cirka 10 % “ säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Aktuella odds – Deltävling Göteborg

Brolle - 7 days and 7 nights  1,50

Sanna Nielsen - I'm in love  1,66

Christian Walz - Like Suicide  2,00

Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm  3,00

Anniela - Elektrisk  4,00

Loreen - My heart is refusing me  6,00

The Moniker - Oh my god!  8,00

Babsan - Ge mig en spanjor  9,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com