Bookman Urban Visibility

BOOKMAN GÖR CYKELLYSEN SNYGGARE

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2011 09:45 CEST

Inspirerade av de enkla formerna hos fixed gear cyklar lanserar Bookman sin första produkt, Bookman Light. Ett cykellyse designat för en stilmedveten cykelkultur.

Tanken med designen var att göra en så enkel form som möjligt för att sedan låta färgerna ta för sig. Vi utgick från en rektangulär form och adderade ett par nödvändiga funktionselement; välvningen på undersidan, den stora gummiknappen och skåran för fästning av det elastiska bandet, säger designer Mattis Bernstone.

“Vår utmaning var att utveckla ett lyse som passade min Franska vintageracer och jag tycker vi har överträffat våra förväntningar. Det är en underbar och färgglad accessoar.” Victor Kabo, medgrundare Bookman.

Den första kollektionen består av fyra färger: Lemon Yellow, Goblin Green, Heavenly Blue och Pitch Black. Du kan redan nu köpa Bookman Light hos ett par utvalda cykel- och lifestylebutiker i Stockholm, Köpenhamn och London, och inom kort även via bookman.se.

Bookman gör accessoarer för cyklar och människor på cyklar. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer produkter till en global marknad. Lyset är den första lanseringen i en serie av produkter.