Workmint AB

Boontariga ambassadör för kvinnors företagande

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2011 13:28 CEST

Boontariga Pipatanangura har utsetts till ambassadör för kvinnors företagande 2011-2012. I rollen som ambassadör ska hon vara en förebild och inspirationskälla.

Tillväxtverket har utsett 919 ambassadörer i hela landet. De ska fungera som förebilder och få fler att se företagandet som ett möjligt karriärval. Av de 919 ambassadörerna är 469 helt nya.
Workmints VD, Boontariga Pipatanangura är en av dem.

– Jag är stolt över att bli utsedd till ambassadör för kvinnligt företagande. Jag ska göra mitt bästa för att bidra till ökat entreprenörskap och inspirera andra att våga satsa på sin dröm, säger hon.

Ambassadörerna har nyligen introducerats i sina roller som innebär att de ska genomföra fyra ideella uppdrag under ett år. Det kan ske genom att de talar inför skolklasser, på universitet och bjuder in till studiebesök eller ett personligt möte.
Under åren 2008-2010 träffade ambassadörer för kvinnors företagande 82 000 personer. De bokas på Tillväxtverkets webbplats www.tillvaxtverket.se.

Boontariga verkar på bred front för att bidra med inspiration och drivkraft till entreprenörer.
Tidigare i år utsågs hon till nybyggarambassadör av IFS och satt med i juryn för SM i Ung Företagsamhet som avgjordes den 10 maj på Stockholmsmässan.

För ytterligare information kontakta:

Boontariga Pipatanangura, VD Workmint, Tel: +46 73 546 06 46  E-­‐post: boontariga@workmint.com

Presskontakt: press@workmint.com, facebook.com/workmint, twitter.com/workmint

Workmint

Workmint är en marknadsplats och en databas för aktörer i rekryteringsbranschen och deras kandidater.

Via Workmint gör rekryterare sina CV:n tillgängliga för andra rekryterare som därmed snabbare och effektivare hittar lämpliga kandidater till sina uppdrag. Workmint det möjligt för rekryterings-, bemannings-, search- och headhunting-bolag att generera ny affärsnytta på outnyttjade CV:n och rekryteringsaktiviteter. Workmint rankar CV:n efter uppdatering, kvalifikationer och framtidsplaner – www.workmint.com.

Boontariga Pipatanangura blev med  Workmint utnämnd till en av årets hetaste entreprenörer 2009 av Internetworld.

Bakom Workmint står bland annat Daniel Kaplan – Grundare till Internetbaserade marknadsplatser som Tradera, Booli och Loanland.

Workmint är en del av Firm Factory Network – www.firmfactory.com.