Workmint AB

Boontariga jurymedlem för SM i Ung Företagsamhet

Pressmeddelande  •  2011-05-09 15:23 CEST

Som en av tolv personer sitter Workmints VD och grundare Boontariga Pipatanangura med i juryn för SM i Ung Företagsamhet. De ska utse Sveriges bästa säljare. Prisutdelningen sker den 10 maj på Stockholmsmässan.

Under två dagar samlas drygt 700 skolelever med sammanlagt 217 företag på Stockholmsmässan i Älvsjö. Förutom att tävla ställer de ut och presenterar sina idéer, varor och tjänster. Mässan är öppen för allmänheten och gratis för besökarna. Entreprenörerna säljer sina produkter och tjänster.

– Det är en ära och känns väldigt roligt att få vara med och utse bästa säljare 2011 på SM i UF. Entreprenörskap och sälj är det jag känner starkast engagemang kring. Jag ser fram emot att få träffa många duktiga nyblivna företagare och höra om deras affärsideer, säger Boontariga Pipatanangura, VD, Workmint AB.

Sedan mitten av 1980-talet har SM i UF-företagande hållits. Företagen tävlar bland annat i grenarna bästa säljare, bästa webbplats, bästa innovation och bästa logotyp. Boontariga och hennes jurykollegor ska bedöma de 24 entreprenörer som är anmälda till kategorin bästa säljare.
Juryn besöker de tävlande i montern för att utse finalister. Dessa får träffa en potentiell ”kund” som är en person från jurygruppen. Finalisten ska sälja in sin vara/tjänst. Juryn bedömer även deltagarnas förmåga att läsa av kunden och hur pass duktiga de är på att få kundens kontaktuppgifter. En nyhet för årets SM är att hela prisutdelningen visas live på Ung Företagsamhets hemsida www.ungforetagsamhet.se.

För ytterligare information om Workmint kontakta:
Boontariga Pipatanangura, VD Workmint, tel: +46 73 546 06 46
E-post: boontariga@workmint.com
Presskontakt: press@workmint.com
facebook.com/workmint
twitter.com/workmint

Workmint är en marknadsplats och en databas för aktörer i rekryteringsbranschen och deras kandidater.
Via Workmint gör rekryterare sina CV:n tillgängliga för andra rekryterare som därmed snabbare och effektivare hittar lämpliga kandidater till sina uppdrag. Workmint det möjligt för rekryterings-, bemannings-, search- och headhunting-bolag att generera ny affärsnytta på outnyttjade CV:n och rekryteringsaktiviteter. Workmint rankar CV:n efter uppdatering, kvalifikationer och framtidsplaner – www.workmint.com.

Boontariga Pipatanangura blev med  Workmint utnämnd till en av årets hetaste entreprenörer 2009 av Internetworld.

Bakom Workmint står bland annat Daniel Kaplan – Grundare till Internetbaserade marknadsplatser som Tradera, Booli och Loanland. Workmint är en del av Firm Factory Network – www.firmfactory.com.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom