BZT Fashion

Boozt.com introducerar J.Lindeberg

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 13:24 CET

Boozt.com är väldigt nöjda med att J.Lindeberg ytterligare breddar utbudet för vår och sommarkollektionerna i onlineshoppen. Kollektionen går i djupblå och beiga färger med orange som en kontrastfärg. Inspirationen till kollektionen kommer från att se Sverige från Ovan, vilket har gett kollektionen dess geometriskalinjer och inspirerande färger.

J.Lindebergs vår/sommarkollektion håller nu på att packas upp på Boozt.coms lager vilket betyder att fler och fler styles fyller upp utbudet av J.Lindeberg i Boozt.coms onlineshop. ”Produktbilderna är väldigt viktiga för oss på Boozt.com, vi ser till att kunden får all information om produkten som behövs så som detaljer, färg och material. En bild säger mer än tusen ord” säger Boozt.coms Chief Marketing Officer Peter G. Jørgensen.

Kollektionen visades först på Stockholms fashion week för att sedan flygas vidare till New York, följt av Beijing. ”Det är spännande att ha ett varumärke som passar så bra in på den Skandinaviska marknaden och som samtidigt blir så omtyckt i både New York och Beijing. Det visar verkligen styrkan i J.Lindebergs design. Vi är säkra på att våra kunder kommer att älska J.Lindebergs vår/sommarkollektion” säger Boozt.coms Chefs inköpare Kasper Staalsø