Aggressive Development AB

Borås magasin börjar säljas digitalt på webben, i iPhone, iPad och Android

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2012 18:46 CET

BoråsBorås TME AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Borås magasin till försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android.

Magasinet handlar om Borås. Om framtiden och människorna som skapar staden och om historia som skrivs i dag. Det handlar om kultur och idéer, om människor som sätter Borås på världskartan och om företag som för staden framåt.

"Vi är mycket glada att Borås magasin vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för tidskrifter och magasin. Appen Qiozk finns till iPod, iPhone och iPad. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/boras-magasin

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk och erbjuda tidningar till digital försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android. På bara några dagar kan förlagets titlar och arkiv finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.