Borealis AB

Borealis ökar sin vinst under första kvartalet 2008

Pressmeddelande  •  2008-05-06 10:54 CEST

Borealis, en ledande leverantör av innovativa, värdeskapande plastlösningar, presenterar ett nettoresultat på 130 miljoner euro för första kvartalet 2008, en ökning med 15% jämfört med samma period året innan. Den räntebärande skulden ökade med 194 miljoner euro under kvartalet och skuldsättningsgraden ökade till 36% jämfört med 27% för fjärde kvartalet 2007.

Resultatet för första kvartalet uppnåddes genom tillväxt inom nyckelmarknaderna för polyolefin för infrastruktur, fordon och avancerade förpackningar liksom positiva bidrag från det nyskapade affärsområdet Base Chemicals och från Borouge, Borealis joint venture med Abu Dhabi National Oil Company.

För mer information, kontakta:

Kerstin Meckler, Borealis Group Media Relations Manager, Tel. +43 122 400 389, Email: kerstin.meckler@borealisgroup.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom