Borealis AB

Borealis utser ny Vice President Engineering Applications

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2006 13:44 CET

Borealis har utnämnt Paul Turner till Vice President Engineering Applications från och med 1 mars 2006.

I sin nya befattning kommer Paul att leda Borealis affärsområde för bildetaljer och hushållsartiklar inklusive försäljning, marknadsföring och utveckling. Han kommer att vara lokaliserad i Mechelen, Belgien. Paul har Masters Degree i ”Composite Materials” från Imperial College, London. Han har 15 års affärserfarenhet , senast som Vice President Sales i Europa, Mellanöstern och Afrik för Dow Automative.

- Vi fortsätter med vår strategi att skapa värde genom innovation inom marknaderna för bildetaljer och hushållsartiklar, säger David Rolph, Executive Vice President Polyolefins.
Denna utnämning hjälper oss att fortsätta vår tillväxt på nyckelmarknader över hela världen. Med en djup förståelse för värdekedjan och med en fokusering på kundernas behov, kommer Borealis att fortsätta leverera innovativa, värdeskapande polypropenkoncept med optimal prestanda för bildetaljs- och hushållsartikelindustrin.

För mer information kontakta: Media: Liesbeth Denys, Trade Media Relations Manager, tel +32 15 47 90 24, lyspresbo@borealisgrouplcom