Bosch AB

Bosch hyllar den populära IXO: Vinöppnare och skruvdragare i ett

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 10:16 CEST

• Säg farväl till korken i vinflaskan
  • IXO Vino kombinerar Bosch populära skruvdragare med en elegant vinöppnare
  • Maskinen gör jobbet enkelt med hjälp av sitt 3,6 voltsbatteri – du behöver bara trycka på knappen.

Spara tid och kraft och imponera på middagsgästerna när det är dags att korka upp en flaska Chardonnay eller en flaska god Merlot. Enligt Bosch ska det aldrig vara tråkigt att göra praktiska ting och med denna finurliga vinöppnare firar Bosch att man sålt 10 miljoner av den omåttligt populära mini-skruvdragaren IXO. Det gör den till världens mest sålda elverktyg. Bara i Sverige har den sålts i över 175 000 exemplar.

Liten, behändig och nu som vinöppnare

IXO är Boschs lilla behändiga skruvdragare som är enkel och behaglig att använda och har en vikt på knappa 300 gram. Med sina 15 centimeter i längd och ergonomiskt handtag passar den för alla gör-det-självare. Medföljer gör en bitssats och nu under en begränsad period även en unik vinöppnare.

Så använder du Vino

Den nya vinöppnaren sätts enkelt dit i bitshållaren och efter man skruvat fast den är det bara att låta maskinen göra jobbet. Korken kommer snabbt ur flaskan, precis som när du skruvar ut en skruv från väggen. Den kraftiga 3,6 voltsskruvdragaren har inga problem att borra sig ner i korken och tack vara ett jämt tryck går inte korken sönder. Du behöver inte oroa dig mer för att servera vin med korkrester i. Luta dig tillbaka och imponera på dina gäster med den nya och smarta IXO Vino, som med all säkerhet väcker uppmärksamhet.

IXO Vino kommer i en snygg trälåda, vilken fungerar bra som förvaring eller passar utmärkt till att ge bort som present till den som redan har det mesta i verktygsväg. Den kan köpas på utvalda byggvaruhus i hela landet från oktober.

Produktnamn: IXO Vino

Special edition produceras endast i ett begränsat antal och under en begränsad period.

Vikt inklusive batteri: 300 g.

Storlek: 15 cm lång

Batteri: Litiumbatteri – laddar inte ur och kan laddas upp när som helst

Pris: 699 SEK (IXO inklusive vinöppnare)

Fakta om IXO Vino:

För ytterligare information och högupplösta bilder vänligen kontakta:

Eric Uggla, Geelmuyden.Kiese, telefon 0704 - 151525

eric.uggla@geelmuyden-kiese.se

Bosch kundservice: 08 - 750 18 20

Boschkoncernen är en internationellt ledande tillverkare av fordons- och industriteknik, konsumentprodukter och byggnadsteknik. Omkring 270 000 anställda bidrog under bokslutsåret 2009 till en omsättning på ca 38 miljarder euro. Idag omfattar koncernen ett nätverk av tillverkning, försäljning och kundtjänst med ca 300 dotterbolag och regionala företag i över 60 länder. Inklusive återförsäljare och servicepartners är Bosch representerat i över 150 länder. Detta globala nätverk av utveckling, produktion och säljorganisation är förutsättningen för fortsatt tillväxt. Bosch investerar mer än 3,5 miljarder euro om året på forskning och utveckling och registrerar globalt mer än 3000 patent om året. Med alla sina produkter och tjänster ökar Bosch livskvalitén med innovativa och nyttiga lösningar.

Företaget grundades i Stuttgart 1886 som ”Verkstad för finmekanik och elektroteknik” av Robert Bosch (1861-1942). Ägarstrukturen i Boschkoncernen säkerställer finansiellt oberoende och självständighet i verksamheten. Det ger företaget möjlighet att göra avsevärda investeringar för framtiden liksom att leva upp till ett socialt ansvarstagande i linje med grundarens intentioner. 92 procent av kapitalandelarna i Robert Bosch GmbH ägs av Robert Bosch Stiftung. Företagets industriella verksamhet och ägarfunktioner tillvaratas av Robert Bosch Industrietreuhand KG.

För ytterligare information se www.bosch-do-it .se