Boss Media AB

Boss Media levererar kasinosystem till etablerad vadslagningsaktör

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2003 15:41 CEST

Boss Media förstärker sin roll som ledande leverantör av spelsystem till "sportsbook-marknaden" genom försäljningen av ett kasinosystem till ett av de äldsta vadslagningsföretagen på Internet. Redan 1985 startade bolaget upp med "betting" via telefon, tio år senare blev man en av de första vadslagningsaktörerna på Internet.

Av konkurrensskäl har kunden bett att få vara anonym för en period.

Kunden, som sedan tidigare har ett kasino knutet till sin sportsbook, har nu utsett Boss Media till leverantör av ett nytt kasino. Kasinot kommer att finnas tillgängligt som både nedladdningsbar programvara och som webbaserade direktspel.

"Vi har tidigare sett mycket lyckade resultat efter integration av vårt spelsystem med sportsbook- system. Den aktuella kunden har en stor och trogen kundkrets och ett gediget kunnande. Denna affär ligger helt i linje med våra strategier - att sälja till etablerade kunder", säger en nöjd Robert Skogh, marknads- och försäljningschef på Boss Media.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Bertilsson
Verkställande Direktör
Boss Media AB (publ)
Telefon: 0470-70 30 01 eller 0709-93 25 54
E-post: pbe@bossmedia.se

Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalnings-system samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information om Boss Media finns på http://www.bossmedia.se.