Boss Media AB

Boss Media och Betandwin omförhandlar licensavtalen

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2006 08:51 CEST

Betandwin har sedan 2004 varit en av Boss Medias största Internetkasinokunder och sedan 2005 även en av de större kunderna till Boss Medias partnerbaserade pokernätverk. Den nya uppgörelsen mellan bolagen innebär att Betandwin förlänger Internetkasinoavtalet med Boss Media till i första hand den 1 augusti 2007.

Som en följd av Betandwins förvärv av svenska speloperatören Ongame har Betandwin vidare beslutat att från och med juni 2006 helt fokusera på Ongames pokerplattform. Betandwin Poker svarar idag för cirka 10 procent av Boss Medias totala royaltyintäkter.

För ytterligare information, kontakta:
Johan Berg, VD Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 01 eller 0733-70 30 25, e-post: johan.berg@bossmedia.se

Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Boss Media utvecklar spelsystemlösningar för distributionskanaler såsom persondatorer, interaktiva videoterminaler, mobiltelefoner och digital-TV. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). Mer information om Boss Media finns på www.bossmedia.se.