Boss Media AB

Boss Media och Svenska Spel förbereder lansering av nätpoker

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2005 16:34 CEST

Boss Media och Svenska Spel förbereder en utvidgning av bolagens samarbete. Redan idag använder Svenska Spel en snabbspelsplattform från Boss Media på svenskaspel.se. Nu planerar bolagen för en eventuell utökning av samarbetet.

Svenska Spel har ansökt om tillstånd för nätpoker. Boss Media genomför nu ett antal förberedande åtgärder för att ett eventuellt tillstånd från regeringen så snabbt som möjligt ska kunna omvandlas till en attraktiv pokersite på svenskaspel.se, baserat på det samarbete som idag finns kring snabbspelsplattformen.

- Vi är naturligtvis mycket glada över att få förtroendet att vara med Svenska Spel även på den här resan, om de erhåller sitt tillstånd, säger Peter Bertilsson, VD på Boss Media.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Bertilsson, VD Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 01 eller 070-993 25 54,
e-post: peter.bertilsson@bossmedia.se.

Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Boss Media utvecklar spelsystemlösningar för distributionskanaler såsom persondatorer, interaktiva videoterminaler, mobiltelefoner och digital-TV. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). Mer information om Boss Media finns på www.bossmedia.se.