Boss Media AB

Boss Media skriver kontrakt med ny IVT-kund

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2004 08:51 CEST

Boss Media AB har skrivit ett pilotavtal med den tjeckiska speloperatören SYNOT LOTTO a.s. Avtalet gäller ett mindre antal spelautomater som ställs ut på olika orter i Tjeckien. Spelautomaterna kopplas till ett centralsystem via en klient/server-lösning. Systemet kommer att kunna erbjuda spelarna ett brett spelutbud med bl a roulette, videopoker, slotspel etc.

Den tjeckiska regeringen har nyligen utfärdat tre VLT-licenser varav SYNOT LOTTO har tilldelats en. Finansministeriet och lokala myndigheter ges möjlighet att själva söka information om spelandet i realtid och övervakningen kan ske på nationell nivå, regional nivå och så vidare ända ner till spelautomatnivå.

Pilotavtalet sträcker sig över 6 månader. Under denna tid fastställs de tekniska och ekonomiska krav som krävs för att installationen ska utvecklas till en finansiellt sund operation för alla parter. De första maskinerna kommer att installeras redan under hösten.

– Vi erbjuder ett mycket flexibelt system där vi kan skräddarsy spel och konfigurera för olika marknader. Nya språk, spelautomater, kommunikationslösningar, spel etc. Affären med SYNOT LOTTO är ett bra bevis på vår höga anpassningsförmåga i förhållande till unika kundkrav, säger Boss Medias vVD Krister Bergström.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Bertilsson, VD Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 01 eller 070-993 25 54,
e-post: pbe@bossmedia.se

Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Boss Media utvecklar spelsystemlösningar för distributionskanaler såsom persondatorer, interaktiva videoterminaler, mobiltelefoner och digital-TV. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). Mer information om Boss Media finns på www.bossmedia.se.