Moore To Be

Bosson är tillbaka med ny singel och album med release den 17 juni

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 10:43 CEST

Det har gått sex år sedan Bosson släppte sitt fjärde album "Future's Gone Tomorrow, Life is Here Today" som bland annat innehöll hitsingeln "You" som länge låg topp 10 på Music Control. Efter att ha tagit en paus från skrivandet är det nu dags för Bosson att släppa sitt femte album "Best of 11 - Twelve".

De många åren som artist, låtskrivare och producent har gett Bosson möjligheter som är få förunnat. 1999 skrev han kontrakt med klassiska och välkända skivbolaget Capitol Records i Los Angeles och samma år blev hans egna låt "One in a Million" handplockad till storfilmen "Miss Secret Agent" med Sandra Bullock i huvudrollen. Filmlåten gav honom, för en svensk artist något så ovanligt som en Golden Globe-nominering där han tävlade mot Sting, Björk, Bob Dylan och Garth Brooks. Genombrottet lät inte vänta på sig och låten blev en topp 10 hit i Europa, Sydafrika och Asien och var nummer 1 i Norge, Schweiz, Singapore och Sydafrika.

Under sin fantastiska resa har Bosson hunnit turnera med bland annat Kylie Minogue och Britney Spears och uppträtt på olika festivaler runt om i USA, Europa och i övriga världen. En av de största festivalerna var Wango Tango på Dodger Stadium där Bosson medverkade med artister som Lenny Kravitz, Enrique Eglesias, Marc Anthony, Goo Goo Dolls, N'sync mfl.

Under 2012 satte Bosson ihop egna Club-projektet Apollo-4 där man samarbetade med rapartisten "BabyBash" från L.A. och Bodybangers från Tyskland. Två låtar finns med som bonusspår på albumet.

Som låtskrivare till andra artister har han även under åren bl.a. arbetat med Amy Grant och den berömda gitarristen Al Di Miola.

Och nu är Bosson tillbaka med ny energi och nytt album där han och kollegan Tomas Skyldeberg fortsätter resan från tidigare album med melankoliska melodier, texter med hjärta men denna gång med lite mer moderna produktioner i ett något högre tempo. Ett första smakprov från kommande albumet är singeln ”Every Single Time” som släpps i dagarna.

Världsrelease av albumet ”Best of 11 - Twelve" är den 17 juni.

För mer information besök:
www.bosson.net
www.twitter.com/#!/BOSSONOFFICIAL