Stockholmsbörsen AB

Bostads AB Drott noteras på Stockholmsbörsen

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2004 09:16 CEST

Det svenska Bostads AB Drott noteras idag på Stockholmsbörsen.
Bostads AB Drott är en av de större privata bostadsfastighetsägarna i Sverige. Bolaget äger, förvaltar och förädlar huvudsakligen bostäder i tillväxtorter. Bostads AB Drotts fastighetsbestånd omfattar totalt cirka 1.020.000 kvm uthyrbar area, varav cirka 868.000 kvm utgörs av bostäder. Marknadsvärdet på fastighetsbeståndet uppgår till cirka 9 400 Mkr.

Drott, Bostadsaktiebolaget kommer att noteras på O-listan under rubriken "Övriga aktier" med placering närmast efter DORO AB.

"Vi hälsar Bostads AB Drott varmt välkommen till Stockholmsbörsen", säger Kerstin Hessius, VD, Stockholmsbörsen.

Daniel Skoghäll, Bostads AB Drotts VD, kommenterar: "Efter en tid av intensiva förberedelser är det nu dags för vår notering. Det är vår övertygelse att ett bostadsbolag med inriktning på tillväxtorter kommer att uppskattas av såväl nuvarande som blivande aktieägare ".

Bilder från välkomstceremonin och en filmad intervju med Bostads AB Drotts VD Daniel Skoghäll finns tillgängliga på www.stockholmsborsen.se under Förändringar och Nyheter/Introduktioner.

Information om branschklassificering etc. av Bostads AB Drott, finns tillgängliga på www.stockholmsborsen.se under Förändringar och Nyheter/Press och börsmeddelanden/Sök/Avistainformation.

Daniel Skoghäll, VD, Bostads AB Drott +46 8 508 930 00
Bengt Evaldsson, CFO, Bostads AB Drott +46 8 508 930 20
Frank Teneberg, Försäljningsansvarig noterade bolag, Stockholmsbörsen +46 8 405 6954
Annika Molander, Informationschef, Stockholmsbörsen +46 8 405 6610

OMHEX är en ledande leverantör av marknadsplatstjänster och transaktionsteknologi till finans- och energimarknader. Genom börsverksamheten inom Stockholmsbörsen, HEX Helsinki, HEX Tallinn and HEX Riga driver OMHEX norra Europas största värdepappersmarknad och erbjuder investerare tillgång till 80% av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. Även värdepapperscentralerna i Finland, Estland och Lettland ingår i OMHEX.