Renthia AB

Bostadssajten öppnar upp i Amsterdam den 15 augusti. Tecknar även avtal med en av Amsterdams största fastighetsförvaltare.

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2016 09:42 CEST

Renthia har sedan starten 2015 varit aktiva i dem tre största städerna i Sverige inom andrahandsmarknaden för bostäder. Det har gått enligt plan i Sverige och det växer för varje månad. Amsterdam blir första stad utanför Sveriges gränser.

Amsterdam är en intressant marknad och det finns ett stort behov av vårt koncept i denna typen av städer i Nederländerna. Det är ett stort rörelsemönster och många människor som ständigt flyttar både till och ifrån Amsterdam, enligt Renthias VD och grundare Marcus Björke:

– Jag är otroligt glad att vi har tecknat avtal med ett av Amsterdams största fastighetsförvaltare. Detta gör att vi kommer att kunna springa in en marknad och nå budgeten snabbare är beräknat.

– Detta ska bli otroligt intressant att följa på plats och vi har höga förväntningar på Nederländerna. En lokal landschef kommer att vara ansvarig för den holländska marknaden, säger Marcus Björke.

Går det enligt plan i Amsterdam kommer vi öppna upp i ytterligare 1-2 länder under 2016.

För mer information eller frågor, vänligen kontakt:

Marcus Björke, grundare och VD

(+ 46) 730 44 47 47, marcus.bjorke@renthia.com

Renthia erbjuder en trygg, smidig och kostnadsfri fullservicelösning för dig som vill hyra en bostad eller hyra ut i andrahand. Vi fungerar som din egen butler under uthyrningsprocessen. Renthia AB är ett bolag som agerar som hyresförmedlare i de största städerna i Sverige. Bolaget är i startgroparna för en expansion ut i Europa.