Renthia AB

Bostadssajten Renthia tecknar avtal med Swedbank Fastighetsbyrån.

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2016 16:10 CET

Renthia har sedan starten 2015 varit aktiva inom andrahandsmarknaden utav bostäder i dem tre största städerna i Sverige och nyligen öppnat ett kontor i Amsterdam för den holländska marknaden. Samarbetet mellan Renthia och Fastighetsbyrån kommer att underlätta för många människor som står inför ett stort beslut kring sin boendesituation över hela landet.

Försäljning eller köp av bostäder är en intressant marknad där vi ser ett stort behov utav vårt koncept av uthyrningstjänster då ofta frånträdes- och tillträdesdatum inte stämmer överens. Renthia kommer att vara en naturlig partner till alla Fastighetsbyråns kontor i Sverige och erbjuda tillfälliga bostäder för deras kunder, säger Renthias landschef, Caroline Nilsson.

– Jag är otroligt positiv att vi har tecknat avtal med Sveriges största mäklarfirma. Detta gör att vi kommer vara en kompletterande och långsiktig partner för Fastighetsbyråns kunder.

– Våra befintliga kunder som har hyrt ut i andrahand under en längre period, men går i tankarna av att sälja sin bostad, kommer vi att kunna erbjuda en försäljning ihop med Fastighetsbyråns alla kontor, avslutar Caroline Nilsson.

Utbildningarna kommer att påbörjas vid alla Fastighetsbyråns mäklarkontor, med start under november 2016.

För mer information eller frågor, vänligen kontakta:

Caroline Nilsson, Landschef

(+ 46) 730 44 47 89, caroline.nilsson@renthia.com

Johanna Lidefeldt, Projektledare

(+46) 8 54 54 55 00, johanna.lidefelt@fastighetsbyran.se

Renthia erbjuder en trygg, smidig och kostnadsfri fullservicelösning för dig som vill hyra en bostad eller hyra ut i andra hand. Vi fungerar som din egen butler under uthyrningsprocessen. Renthia AB är ett bolag som agerar som hyresförmedlare i de största städerna i Sverige. Bolaget är i startgroparna för en expansion ut i Europa.