Ladbrokes

Boston Bruins tippade segrare i Stanley Cup

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 13:06 CEST

Boston Bruins tippade segrare i Stanley Cup

Imorgon onsdag är det dags för den första finalmatchen mellan Boston Bruins och Chicago Blackhawks i vad som brukar kallas världens bästa liga – NHL. Det är första gången just dessa två lag möts i en final och Boston Bruins står som favoriter till segern med 1.40 gånger pengarna hos Ladbrokes.

Det är också första gången på drygt 30 år som två ”Original Six” lag möts i en final.

– Det blir en spännande final där det offensiva stjärnspäckade Chicago möter defensiva lagmaskinen Boston, tror Andreas Fyrlund på Ladbrokes. Bruins tog sig enkelt till final mot Pittsburgh med 4-0 i matcher och tillät bara två baklängesmål på vägen dit, avslutar Andreas Fyrlund.

Dessutom delas Conn Smythe Trophy ut till den spelare som varit mest värdefull för sitt lag i slutspelet. Förväntningarna på de båda lagens målvakter är stora och båda finns med bland favoriterna till Conn Smythe. Chicagos Corey Crawford ger 3.50 gånger pengarna, medan Bostons finske målvakt Tuukka Rask ger 5.50. Även tjecken David Krejci, som förde Boston Bruins till en Stanley Cup-seger så sent som 2011, är favorit till Conn Smythe med oddset 4.50.

Favorit till Vezina Trophy, priset till ligans bästa målvakt, är dock Columbus Sergei Bobrovsky som ger endast 1.20 gånger pengarna. New York Rangers egna Henrik Lundqvist ger i sin tur oddset 9.00.

Segrare Stanley Cup
Boston Bruins 1.40
Chicago Blackhawks 3.00

Vezina Trophy
Sergei Bobrovsky 1.20
Antti Niemi 6.00
Henrik Lundqvist 9.00

Conn Smythe Trophy
Corey Crawford 3.50
David Krejci 4.50
Tuukka Rask 5.50
Bryan Bickell 10.00
Patrick Kane 11.00
Marian Hossa 13.00
Patrick Sharp 15.00

Fullständiga odds:

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.