Bostream AB

Bostream expanderar i Göteborg och Västra Götaland!

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2003 08:50 CEST

Bostream, Sveriges största oberoende Internetleverantör av DSL-uppkopplingar, expanderar genom LAN-anslutningar i Göteborg och stora delar av Västra Götalandsregionen genom ett samarbete med GothNet. Därmed blir Bostream största operatören av tjänster till privatpersoner i GothNets accessnät.

Bostream kommer genom samarbetet med GothNet expandera i Göteborg och större delen av Västra Götalandsregionen och erbjuda internetaccess till företag och privatpersoner via LAN-anslutningar. Samarbetet innebär att Bostream använder GothNets accessnätet och fiberring. GothNets ambition är att ansluta samtliga fastigheter i Göteborg. Internettjänsterna som Bostream erbjuder till privatpersoner och företag är på 10 Mbps. Även kollektiva anslutningar kommer att kunna erbjudas.

– Det var viktigt för oss att välja en samarbetspartner som är välkänd av våra kunder och som kan erbjuda de bästa internettjänsterna. Dessutom är det viktigt för oss att arbeta tillsammans med operatörer som kan bidra med utvecklingen av tekniken och tjänsterna, säger Mats Devert vd GothNet.

– Vi har haft stor efterfrågan i västra Sverige även i områden som vi tidigare inte kunnat erbjuda våra snabba internettjänster. Genom samarbetet med GothNet kan vi nu nå personer och företag som vi tidigare inte kunnat erbjuda våra internettjänster, säger Yvonne Borg marknadschef Bostream.

Bredbandsleverantören Bostream erbjuder flera alternativa bredbandsanslutningar, bland annat marknadens snabbaste och billigaste ADSL-abonnemang, till privatpersoner, företag, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Företag, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar erbjuds även LAN-anslutning. Bostream ägs sedan april 2001 av Regency Holding AB men grundades 1998 av Riksbyggen. Bostream har idag 90 anställda och kontor i Umeå, Stockholm, Göteborg och Malmö.