RingRingRing Stockholm AB

Botkyrka lyckas ihop med Djursholm - När Sverige är som bäst!

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2006 15:29 CET

Botkyrka invandrare, Marvin Mansour, och Djursholm född Patrik Bergquist visa Sverige som bäst.

Mansour, född i Irak, hade en bakgrund som chef för över 2000 tolkar och var anlitade av Svenska polisen, kronofogden, tingsrätten samt andra myndigheter. Bergquist hade lyckats som toppförsäljare på ett Sveriges dyraste dammsugarföretag och chef för en egen datorbutik.

Genom en gemensam advokat bekant träffas de båda och snart visar det sig att deras kultur och bakgrunds skillnader var en lönsam fördel.

De hyrde ett garage på Vanadisplan i Stockholm och startade tillsammans med fem anställda ett telemarketingbolag med namnet RingRingRing Stockholm AB.

Med en enkel men lysande affärsidé och en brinnande motivation sattes hjulen i rullning och framgången var ett faktum.

Exakt ett år senare har de en personalstyrka på över 120 anställda, en omsättning på cirka 24 mkr och en lokal på 1500m² i det bästa läget med utsikt över Pampas Marina i Stadshagen.

Sammantaget är detta företag ett utmärkt exempel då Sverige är som bäst.
Två unga människor med olika bakgrund och kultur har lyckas skapa jobb för över 120 andra människor, många unga, arbetslös och med invandrarbakgrund som annars skulle har svårt att skaffa jobb.

”Det spelar ingen roll om du är kvinna/man, gammal/ung eller vilken bakgrund du kommer ifrån. Allt vi kräver är att du kan prata perfekt svenska.” säger Mansour VD.

(www.ringringringgroup.com)

-ends-
Editor’s Notes:

Om Ring Ring Ring:
Ring Ring Ring Stockholm AB grundades av Marvin Mansour och Patrik Bergquist i
Stockholm januari 2005. RingRingRing har växt till en grupp av tre bolag – ett Konsultbolag, ett Dataminingbolag och ett Telemarketingbolag. Alla tre bolag ingår i koncernen RingRingRing Group of Companies.
(www.ringringringgroup.com)

RingRingRing’s affärsidé kan kort beskrivas så här: Du får hjälp med din försäljningsstrategi och din affärsplan ifrån RingRingRing’s konsultbolag. En analys av just din marknad, ifrån Ringringrings Dataminingbolag, tillsammans med alla adresser, telefonnummer och övrig information du kan behöva för att framgångsrikt driva dina marknadskampanjer, sedan erbjuder RingRingRing’s telemarketingföretag sina tjänster för att ett lönsamt utförande ska uppnås.

Flera stora svenska och utländska bolag har anlitat RingRingRing och både kundstocken och kassaflödet går en mycket ljus framtid till mötes.

Det centrala läget i Stockholm har blivit uppskattat av både RingRingRing’s kunder och anställda med hänsyn till tillgängligheten. Baserat på Stockholms stora invånarantal kan RingRingRing också välja de bästa medarbetarna i landet.

Press Kontakt:
Marvin Mansour
RingRingRing Group,
Strandbergsgatan 61, 4tr,

Tfn; 08 510 687 10 (Direkt)
070 864 02 31 (Mobile)