Box Whisky

Box Destilleri AB förstärker marknadsorganisationen

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2014 15:53 CET

Intresset för Box Destilleri fortsätter att öka och för att möta de många förfrågningarna om aktiviteter och provningar och inte minst för att klara att hantera de marknadsinsatser som behövs i samband med de första lanseringarna och den internationalisering som förestår så har bolaget beslutat att utse Håkan Persson till ny tillförordnad marknadschef.
Håkan Persson kommer från reklambyråvärlden och har varit ägare och vd för en av Norrlands ledande byråer. Håkan är nu delägare i kommunikationsbyrån Sweetpop AB i Sundsvall där han jobbar som kommunikationsstrateg och copywriter. Han har varit Box Destilleri behjälplig i varumärkesarbetet under flera år och sedan två år tillbaka ingår också Håkan Persson i Box Destilleris styrelse.

I samband med rekryteringen innebär det att Box nuvarande marknadschef Hasse Nilsson får större möjligheter att fokusera på mötet med kunder och företagets marknadskommunikation. Hasse Nilsson kvarstår i ledningsgruppen och företagets marknadsråd.

– Med den här förstärkningen får vi en mycket stor marknadskompetens rakt in i den operativa ledningen och vi avlastar också Hasse Nilsson som har haft en orimlig arbetsbörda. I och med den nya organisationen utnyttjar vi våra resurser mer effektivt och är väl rustade för de utmaningar som ligger framför oss, säger Box VD Thomas Larsson.

För mer information vänligen kontakta

Thomas Larsson: 070 552 78 28: e-post: thomas@boxwhisky.se