Viasat Sverige

Boxer och Viasat i nytt avtal

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 08:30 CEST

Boxer och Viasat tecknar ett nytt avtal, som innebär att TV3HD  från och med tisdag 19/6 kommer ingå i Boxer Mix och Boxer Max utan extra kostnad. Under hösten kommer även Viasat Explorer läggas till i Boxers utbud. Förändringarna är ett resultat av ett förlängt samarbetsavtal mellan Viasat och Boxer.

- Vi är mycket glada över att förhandlingarna med Viasat mynnat ut i ett så konstruktivt avtal. Att både kunna lansera Viasat Explorer och addera TV3 HD till våra baspaket känns mycket positivt och både förenklar och förstärker vårt kunderbjudande säger Andrea Gisle Joosen, VD Boxer Sverige.

- Vi är riktigt glada över vårt förlängda avtal som innebär att vi kan fortsätta erbjuda våra TV-kanaler till Boxers kunder samtidigt som vi får lansera Viasat Explorer till tittarna i marknätet, säger Jonas Karlén, VD Viasat Sverige.

Viasat Explorer visar serier och dokumentärer på temat äventyr och fartfyllda upplevelser. På Viasat Explorer ser du allt ifrån dokumentärer om kriminalfall och fascinerande vetenskap till serier om fiske, bilar och traktorer.

Viasat är en del av den internationella mediekoncernen Modern Times Group (MTG), med verksamhet på fyra kontinenter inom fri-TV, betal-TV, radio och TV-produktion. MTGs Viasat Broadcasting sänder fri- och betal-TV via egen satellitplattform och tredjepartsnätverk, samt distribuerar TV-innehåll över internet. MTG är också den största ägaren av CTC Media, Rysslands största oberoende TV-bolag. Modern Times Group är ett tillväxtföretag och är noterat på Nasdaq OMX i Stockholm. För mer information, gå in på www.mtg.se.