Universal Music Sweden

Boxroom-succén växer – Takida släpper Boxroom Tour EP

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2013 10:32 CEST

Efter succén med A Lesson Learned (The Best of Takida), som innehöll en bonus-CD med så kallade boxroom-versioner, gav sig Takida ut på en konserthusturné inför sittande publik – The Boxroom Tour. Turnén var efterlängtad och har fått oerhört bra respons från publiken samt fina recensioner från media.

Efter framgångarna med turnén och A Lesson Learned (The Best of Takida) är det nu klart att det Takidas boxroom-versioner väntar tillökning genom en EP - Boxroom Tour EP. Några av Takidas tidigare hits saknades på dubbelalbumet från i höstas och då det märkbara suget efter dessa avskalade klassiker fanns, beslutades det att spela in ytterligare boxroom-versioner av utvalda, tidlösa låtar. Skivan kommer endast att finnas i digital utgåva på iTunes samt på Spotify och finns ute redan nu.

Boxroom Tour EP

1. As You Die