Ladbrokes

BP som en skogsbrand i medvind - omgång 4

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 13:30 CEST

Inför årets säsong var det få som hyste stark tro på Brommapojkarna. Tvärtom. De flesta var inne på att BP skulle få återvända till Superettan lika snabbt som man nådde Allsvenskan. Skicklige Kim Bergstrand har dock funnit en fin balans i laget och efter tre omgångar återfinns klubben i toppskiktet av tabellen med sju poäng och noll insläppta mål. Kan AIK spräcka BP:s nolla?

Söndag 19 april

Brommapojkarna-AIK

Brommapojkarna är fortfarande obesegrade. Borta mot Halmstad (1-0) höll Kristoffer Nordfeldt nollan för tredje gången på raken. AIK inledde starkt med två raka, men tappade senast till MFF (0-1) i en svängig match. Två defensivt starka lag bör innebära få mål. Hygglig chans att BP med bränsletanken fylld med självförtroende vinner till fina 3,50. 1-0?

Malmö FF-Trelleborg

Malmö FF har börjat magnifikt med tre raka. Senast besegrades AIK (1-0) i en fartfylld match med flera feta chanser. Trelleborg vann senast mot GAIS (3-0), där fd MFF-spelaren Marcus Pode dominerade med ett mål och en assist. Trelleborg trivs ypperligt med att möta MFF i Malmö. På de sex senaste mötena har TFF tre segrar och två oavgjorda. Till välsmakande 5,25 känns det angeläget med en peng på Trelleborg.

Kalmar FF-Halmstad

Kalmar FF har inlett trevande. Mot Elfsborg skärpte smålänningarna spelet och kvitterade till 1-1 med två minuter kvar. Halmstad BK fortsätter att gå kräftgång i de offensiva delarna. Mot BP (0-1) skapade man ånyo noll och intet. Av de fyra senaste mötena i Kalmar har KFF vunnit tre. Prima chans att hemmaplan avgör igen till goda 1,75.

Gefle-Elfsborg

Gefle fortsätter plocka poäng av de mer etablerade klubbarna. 2-1 mot Bajen följdes upp av 0-0 mot Djurgården. DIF dominerade förvisso bollinnehavet, men det var Gefle med Hasse Berggren i frontlinjen som skapade de skarpaste chanserna. Elfsborg spelade ut Hammarby (1-1) utan att kunna få ut full effekt. Mot Kalmar (1-1) tappade Elfsborg ånyo en ledning som såg ut att vara bombsäker. Chans till revansch för Haglunds mannar, men det brukar vara tight på Strömvallen. Läge att testa en slant på ett Gefle i kanonform. 4,00 smakar gott.

GAIS-Häcken

GAIS är mer ojämnt än den mexikanska gränsvägen. Femettan i premiären mot ÖIS följdes av 1-4 hemma mot Helsingborg och ytterligare en tung förlust mot Trelleborg (0-3). Häcken utnyttjade ett nonchalant och segerrusigt IFK Göteborg (6-0 DIF). Under första akten radade Häcken upp den ena skarpa målchansen efter den andra. 1-0 kom strax före halvtidssignalen och i andra halvlek bombade öborna in både 2, 3 och 4-0 av bara farten. Häcken visade upp ett vägvinnande spel mot Blåvitt och har fin chans att besegra GAIS till hyggliga 3,25..

Måndag 20 april

IFK Göteborg-Örgryte

IFK Göteborg exploderade mot Djurgården (6-0), men saknade helt turbotryck mot Häcken (1-4). IFK visade dessutom en häpnadsväckande nonchalans. Den normalt stabile Kim Christensen syntes i offensiva raider som skulle gjort både Bruce Grobbelaar och Rene Higuita gröna av avund. Räkna med ett gravt revanschsuget IFK. Örgryte har inte fått ordning på varken de offensiva eller defensiva bitarna. Förlust igen mot Örebro (0-1) och läget är minst sagt prekärt för Sällskapet. Svårt att se annat än blåvit seger mot ett ÖIS i avsaknad av både form och självförtroende. 1,45 duger gott.

Örebro-Helsingborg

Örebro har inlett säsongen stabilt, men fått klen utdelning på sitt följsamma passningsspel. Mot ÖIS tog man en välförtjänt seger (1-0) efter att agerat resolut i alla delar. Helsingborg ser starka ut. Premiärseger mot IFK Göteborg (1-0). Därefter krossade HIF GAIS (4-1). Senast besegrade Helsingborg Hammarby (1-0), dock utan att övertyga. Örebro har lätt för HIF hemma. Fem raka och maffiga 13-6 i målskillnad gör att det kan vara läge att testa ÖSK till prima 2,70.

Hammarby-Djurgården

Hammarby har svårt att få till det. Bajen fixade förvisso 1-1 borta mot Elfsborg, men 1-2 mot Gefle kom efter en miserabel insats. Bättre då mot Helsingborg (0-1) där Hammarby absolut kunde fått med sig en poäng. Djurgården hämtade sig något mot Gefle (0-0) efter mediokra insatsen på Gamla Ullevi (0-6 IFK Göteborg). Dominerade bollinnehavet, men hade som tidigare svårt att leverera vassa avslut. DIF kan tacka Pa Dembo Tourays mästerliga målvaktsspel för att det blev en poäng mot Gefle. Räkna med ett tätt och tufft derby där seger är ett måste för bägge lagen. Av två formsvaga lag känns Bajen starkast. Läge att pröva en peng till hyggliga 2,50.

Aktuella odds omgång 4, 1x2

Brommapojkarna-AIK

3,50-3,30-2,05

Gefle-Elfsborg

4,00-3,30-1,90

Gais-Häcken

2,15-3,30-3,25

Kalmar-Halmstad

1,75-3,50-4,50

Malmö FF-Trelleborg

1,67-3,50-5,25

Örebro-Helsingborg

2,70-3,25-2,50

IFK Göteborg-Örgryte

1,45-4,25-6,50

Hammarby-Djurgården

2,50-3,25-2,70

För mer information :

www.ladbrokes.com -> klicka fotboll

Liveodds på samtliga matcher utom GAIS-Häcken och Gefle-Elsfsborg omgång 4.

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på18 språk. I Sverige når man oss via ladbrokes.com.