Transticket AB

Bra avslutning på 2012

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 09:59 CET

Topplaget i Hockeyallsvenskan, BIK Karlskoga, har tecknat ett flerårigt samarbetsavtal med Transticket

BIK Karlskoga har under en längre tid sonderat marknaden efter ett systemverktyg som ger mer funktionalitet än bara ett traditionellt biljettsystem. Transtickets ProTicketing-koncept ger nu BIK Karlskoga förutsättningarna att ta nästa steg i sin etablering i den absoluta eliten inom Svensk ishockey.

Transticket kommer att leverera en lösning till BIK Karlskoga som dels kommer att erbjuda både allmänhet och partners en ökad servicenivå, men också betydande resursbesparingar inom den egna organisationen. Lösningen ger också BIK Karlskoga möjligheten att använda vår arenalösning i exempelvis kiosker och restaurang, samt vår personliga biljettlösning – fancards, plus mycket mer.

-BIK Karlskoga har etablerat sig som ett topplag i Hockeyallsvenskan och vi ser mycket positivt på det faktum att ännu en toppklubb ser fördelarna med vår systemlösning” säger Jonas Ekegren, VD på Transticket.

-Samarbetet visar än en gång på vikten med att kunna erbjuda merfunktionalitet utöver det traditionella biljettsystemet.

Implementeringen kommer att påbörjas omgående.
________________________________________

Samtidigt så hälsar också Transticket, Nyköpings BIS, välkommen som ny kund. ”Bissarna” kommer bl.a. att spela Svenska Cupen mot lag som IK Brage, Kalmar FF och IFK Göteborg.
________________________________________

För mer information – kontakta:
Jonas Ekegren (VD Transticket)
jonas@transticket.se, 0702 - 44 56 46

Fredrik Ornstein (försäljningschef Transticket)
fredrik@transticket.se, 0703 - 00 16 05

Transticket bildades i Nyköping 2005, bland annat av vår nuvarande VD Jonas Ekegren. Vårt huvudkontor är beläget mitt i hjärtat av Nyköpings sport och evenemangsliv på Rosvalla Nyköping Eventcenter. Härifrån sköter vi all drift och teknisk utveckling samt hjälper våra kunder med support via vårt callcenter.

Bolagets styrelse består av ordförande Jonas Mårtensson samt ledamöterna Theodor Jeansson, Urban Johansson och Ulf Adelsohn. Transtickets ägs av bolagets VD Jonas Ekegren, Alted, Danvic samt av Ulf Adelsohn och Urban Johansson.

Vi på Transticket har levererat biljett- och CRMsystem sedan 2005 åt arrangörer inom sport, kultur och evenemang. Vi har erfarenhet från implementering av över 50 system till både stora och små arrangörer – från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Detta har gett oss stor erfarenhet i olika kunders behov och förutsättningar. Vi jobbar med så kallade white-label lösningar, vilket gör att alla våra kunder säljer sina biljetter via sina egna kanaler, med sina egna varumärken exponerade.