Haupt Lakrits

Bränd vit choklad - RABARBER

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2019 13:14 CEST

Smaken av svensk sommar enligt Haupt Lakrits är rabarber tillsammans bränd vit choklad, söt lakrits, jordgubbar och rosor.

"Bränd vit choklad. Vi funderade länge på att göra en ”nästan” bränd vit choklad. Men valet föll på bränd vit choklad. Tänk känslan av älsklingen crème brûlée men med tuffare attityd.

I vår sommarsmak ger den understöd till långkokt och lagrad söt lakrits, dom finaste rabarber vi kunde hitta och jordgubbar parfymerade med rosor. Det är sjukt smarrigt och i sjukt begränsad upplaga.

I tre dagar har vi bränt choklad. Från tidig morgon till sen kväll. Du undrar såklart varför vi går den där extra milen för lagrad lakrits och bränd choklad, det är ju egentligen bara lakrits och choklad? Men verkligheten hos oss handlar inte bara om lakrits och choklad. Det handlar om råvarorna, hantverket, tekniken, överraskningen och stoltheten i arbetet vi gör. För att ge våra kunder det där lilla extra.", säger Rasmus Ragnarsson, VD på Haupt Lakrits

RABARBER finns ute i butik och online på www.lakrits.se

Om Haupt Lakrits

Haupt Lakrits tillverkar och säljer söt- och saltlakrits, chokladöverdragen lakrits samt lakritsprodukter för matlagning och bakning. Gemensamt för all bolagets produkter är omsorgen kring ursprung, tillverkningsmetoder och ingredienser. Företaget drivs av Rasmus Ragnarsson med anställda och har en mindre fabrik i Kista, strax norr om Stockholm.

Om Christian Haupt

Christian Haupt har de senaste femton åren arbetat som entreprenör och investerare - främst inom spel, sport och IT. Hans största och mest välkända företag var Expekt.com - ett spelbolag som han startade tillsammans med Conny Gesar och som de sålde år 2009. Christian har också varit delägare i Parbet, SvenskaFans och är idag delägare och investerare några mindre och större företag.

Christian Haupt, ägare och grundare
christian.haupt@lakrits.se