Brainville

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2019 08:31 CEST

11 juni 2019

Brainville förstärker styrelsen med Anders Gratte

Brainville, Nordens ledande marknadsplats för konsultuppdrag, förstärker styrelsen med välmeriterade rådgivaren och investeraren Anders Gratte. Anders Gratte har gedigen erfarenhet av att bygga bolag i Sverige och Nordeuropa och har tidigare grundat konsultförmedlingsföretaget Madeo samt varit verksam som Europachef på ZeroChaos.

– Jag är verkligen glad över att Anders Gratte nu förstärker Brainvilles styrelse. Med sitt starka driv, entreprenöriella bakgrund och långa erfarenhet från IT- och konsultbranschen tillför Anders mycket värdefull kompetens, och ett brett nätverk som kommer att gynna Brainville på bolagets fortsatta tillväxtresa, säger Jakob Cardell, styrelseordförande på Brainville.

2018 omsatte Brainville 2,9 MSEK. Bolaget grundades 2013, har 5 anställda och cirka 25 000 konsultuppdrag publiceras och tillsätts årligen via Brainvilles plattform.

– Brainville befinner sig just nu i en spännande tillväxtfas och jag ser fram emot att bidra med mitt kunnande i bolagets fortsatta arbete. Drygt 15 000 bolag har redan insett fördelarna med Brainville. Gigekonomin och den föränderliga arbetsmarknaden har skapat behov av helt nya och smartare tjänster där säljare och köpare kan mötas och Brainville erbjuder dem att göra just det, kostnads- och krångelfritt, säger Anders Gratte.

Anders Grattes karriär inleddes på SEB, som avdelningschef inom IT. Därefter startade Anders bolaget Madeo, som i huvudsak fokuserade på förmedling av konsulter. Efter att ha drivit Madeo i 5 år så hade verksamheten 2000 konsulter och en omsättning på 2 Mdr SEK. År 2011 köpte ZeroChaos Madeo och Anders rekryterades till rollen som Europachef på ZeroChaos med huvudsyfte att fortsätta expansionen. När Anders lämnade ZeroChaos 2015 omsatte Europadelen cirka 5 Mdr SEK.

Anders Gratte valdes in i styrelsen på Brainvilles årstämma den 29 maj 2019.
Anders Grattes CV finns tillgängligt på https://www.linkedin.com/in/andersmadeo/

Pressmaterial: https://www.brainville.com/PublicPage/AboutUs

För mer information, kontakta:
Jakob Cardell
Styrelseordförande, Brainville
E-post: jakob.cardell@gmail.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 11 juni 2019, klockan 08.30

Om Brainville
Brainville är Nordens ledande marknadsplats för konsultuppdrag. Våra kunder består av både konsulter, så kallade giggare, som söker uppdrag och uppdragsgivare som annonserar sina kompetensbehov på Brainville.com. Vi erbjuder en unik plattform där du hittar allt du behöver för att göra klart en affär – oavsett om du vill sälja och marknadsföra dina konsulttjänster som frilans eller behöver köpa in konsulttjänster externt. Brainville grundades 2013 med visionen att fungera som en hjälpande hand mellan säljare och köpare. Idag väljer över 14.000 företag och frilansare att använda Brainville som den självklara mötesplatsen när de vill göra affärer. Välkommen in till framtidens arbetsmarknad du också - registrera dig gratis på www.brainville.com