Brand Essence

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2016 15:53 CET

Brand Essence är en ny varumärkes- och designbyrå i Stockholm som startats av Markus Moström och Johan Holmberg. Brand Essence erbjuder strategisk design inom varumärkes- och företagsidentitet.

- Det finns en stor affärsmässig kraft i design och det vi erbjuder. Relevant och konsekvent genomförd kommunikation med hög kreativ nivå är både hållbar och lönsam över tid. Och i den snabbt skiftande och innovativt drivna omvärld vi lever i är det extra viktigt med en stabil varumärkesplattform, säger Markus Moström.

Genom tydlig kommunikation i digitala och tryckta medier samt i fysiska miljöer utvecklar Brand Essence helhetskoncept tillsammans med sina uppdragsgivare. Oavsett omfattning på uppdrag är syftet att förflytta företag eller varumärken genom tydlig kommunikation och design.

– En strategisk utformad identitet med avstamp i kundens egna affär kräver en engagerad och lyhörd dialog. Vi vill ha roligt tillsammans med våra kunder och samarbetspartners. The journey to success is a road best traveled together!, säger Johan Holmberg

Markus och Johans individuella erfarenheter av reklam- och designbranschen och av att driva företag sträcker sig över två decennier. Under åren har de arbetat med varumärken, företag och organisationer som exempelvis Claesson Koivisto Rune, H&M, Huawei, ICA, J.Lindeberg, Konstnärsnämnden, Löplabbet, Michelin, Microsoft, Novartis, Procter & Gamble, Reschia, Rusta, SVT, Sandvik, Skype, Sony Ericsson, Stiftelsen för Astrid Lindgrens Barnsjukhus, Stockmos, Stora Enso, Svensk Form, Svenska Institutet, Sveriges Arkitekter, Tekniska Museet, Telenor, Utrikesdepartementet och Vattenfall.

Ladda ner PDF samt bildmaterial.

www.brandessence.se