BRANDOS

BRANDOS målar om sina sju skobutiker på nätet

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2010 10:30 CET

Nordens ledande skobutik på nätet, BRANDOS, har ändrat designen på alla sina sju skobutiker på nätet. Den gamla mörkare layouten på svenska www.brandos.se, finska www.brandos.fi, norska www.brandos.no, danska www.brandos.dk, tyska www.brandos.de, holländska www.brandos.nl och belgiska www.brandos.be har ersätts av ett modernare färgschema som präglas av orange och blått.

"Tanken med den nya designen är att sätta fokus på produkterna genom att i gränssnittet använda ett ljusare och renare färgschema. Redesignen är ett första steg, under våren kommer mycket tid ägnas åt att ytterligare förbättra köpupplevelsen och utveckla nya funktioner”, säger Göran Gudinge, Art Director på BRANDOS.

“Vi sträver hela tiden efter kontinuerlig förbättring på alla områden. Redesignen av sajten är ett av steg och det kommer fler nyheter under våren”, säger Karl-Johan Pantzar, VD på BRANDOS.

Om BRANDOS

BRANDOS har sedan starten 2006 vuxit till Nordens största skobutik på nätet. BRANDOS har ett av Europas överlägset största online-sortiment med över 6200 modeller från drygt 230 skomärken och erbjuder därmed skor till alla för alla ändamål. Försäljningen sker genom fullkomligt landsanpassade nätbutiker i sju länder: Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Nederländerna och Belgien. Till skillnad från många andra nätbutiker har BRANDOS fri frakt och fria returer samt öppet köp i 30 dagar vilket ger kunden möjlighet att prova skor hemma utan kostnad. För mer information se: www.brandos.se

Följ BRANDOS på Facebook Brandos http://www.facebook.com/brandos.se och Twitter: http://twitter.com/brandos_se