Twingly

Brandos öppnar upp för blogglänkar med Twingly

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2010 11:25 CET

Idag lanserar skoföretaget Brandos bloggtjänsten Twingly Blogstream på sina webbplatser i Sverige och Norge. Brandos är det första skoföretaget i Sverige respektive den första e-handelsplatsen i Norge som börjar länka tillbaka till bloggar.

Med hjälp av Twingly Blogstream kan kunder som besöker Brandos.se och Brandos.no enkelt se vad bloggare i respektive land har skrivit om företaget och dess produkter. Samtidigt får de bloggar som uppmärksammar Brandos nya läsare genom att synas på webbplatsen.

I Sverige har e-handelsplatser som Stadium.se och Lindex.se sedan tidigare öppnat upp för blogglänkar på sina webbplatser. I Norge är Brandos.no den första e-handelsplatsen som börjar använda Twingly.

För mer information, kontakta:
Martin Källström, VD på Twingly
martin@twingly.com, 0733-628 654, twitter.com/martinkallstrom

Om Twingly
Twingly AB är ett IT-företag med kontor i Linköping. Företaget grundades 2006 och utvecklar blogg- och mikrobloggsökmotorn Twingly.com. Företaget levererar även en bloggtjänst till 100 ledande dagstidningar och e-handelsföretag i 10 europeiska länder, såsom Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Focus i Tyskland, Politiken i Danmark, VG i Norge, Público i Portugal, De Telegraaf i Holland och La Vanguardia i Spanien. Totalt görs över 25 miljoner sökningar på Twingly.com varje månad och Twinglys blogglänkar visas över 300 miljoner gånger. För mer information se www.twingly.com.

Följ Twingly på Twitter: http://twitter.com/twingly och på Twinglybloggen:http://blog.twingly.com