BRANDOS

BRANDOS.se visar blogginlägg för mer informerade skoköp

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2010 14:02 CET

Sveriges största skobutik på nätet, BRANDOS.se, lanserar nu ny funktionalitet genom att lägga upp länkar till blogginlägg om deras skor. Via dessa länkar kan besökarna få ytterligare information och värdefull återkoppling om den sko de tittar på, innan de beslutar sig för köp. BRANDOS.se scannar av bloggosfären efter inlägg om BRANDOS skor med hjälp av Twingly.

”Det är viktigt att ge kunderna all kunskap de behöver om skon för att de ska kunna fatta ett så informerat och korrekt köpbeslut som möjligt. Twingly hjälper oss att upprätthålla vår goda kundnöjdhet och att minska andelen returer på grund av felköp”, säger Peter Nee, Marketing Associate på BRANDOS.se och fortsätter: ”Vi erbjuder kunderna det största utbudet av skor online i hela Norden. Med ett så stort utbud är det vår skyldighet att kontinuerligt förbättra den hjälp vi ger våra kunder att hitta rätt skor.”

"Att e-handelsplatser öppnar upp för bloggare är jättebra, och mode är tveklöst ett av de största ämnena i den skandinaviska bloggvärlden, säger Martin Källström, vd för Twingly. Eftersom Brandos är det första skoföretaget som satsar på bloggarna, tror vi att det kommer att väcka uppmärksamhet i bloggvärlden. Skor är ju något av en passion för många."

För mer information, kontakta:

Peter Nee, Marketing Associate på Brandos.se, peter.nee@brandos.com +46(0)761692829

Martin Källström, VD på Twingly, martin@twingly.com, 0733-628 654, twitter.com/martinkallstrom

Om BRANDOS
BRANDOS har sedan starten 2006 vuxit till Nordens största skobutik på nätet. BRANDO har ett av Europas överlägset största online-sortiment med över 6200 modeller från drygt 230 skomärken och erbjuder därmed skor till alla för alla ändamål. Försäljningen sker genom fullkomligt landsanpassade nätbutiker i sju länder: Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Nederländerna och Belgien. Till skillnad från många andra nätbutiker har BRANDOS fri frakt och fria returer samt öppet köp i 30 dagar vilket ger kunden möjlighet att prova skor hemma utan kostnad. För mer information se: www.brandos.se

Följ BRANDOS på Facebook http://www.facebook.com/brandos.se & Twitter: http://twitter.com/brandos_se

Om Twingly
Twingly AB är ett IT-företag med kontor i Linköping. Företaget grundades 2006 och utvecklar blogg- och mikrobloggsökmotorn Twingly.com. Företaget levererar även en bloggtjänst till 100 ledande dagstidningar och e-handelsföretag i 10 europeiska länder, såsom Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Focus i Tyskland, Politiken i Danmark, VG i Norge, Público i Portugal, De Telegraaf i Holland och La Vanguardia i Spanien. Totalt görs över 25 miljoner sökningar på Twingly.com varje månad och Twinglys blogglänkar visas över 300 miljoner gånger. För mer information se www.twingly.com.

Följ Twingly på Twitter: http://twitter.com/twingly och på Twinglybloggen:http://blog.twingly.com