AktieTorget

Brandworld: BrandWorlds försäljningsutveckling i oktober

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 11:00 CET

34,2% ökning i oktober för kedjans jämförbara butiker. Oktober gav en riktigt bra försäljning över hela landet för BrandWorld. Totalt sett rapporterar kedjans samtliga elva enheter en positiv försäljningsutveckling om 47,7%.

Brandworlds oktober gav en mycket bra försäljning, framför allt i de BrandWorld-profilerade butikerna tillsammans med Malmö. Övriga butiker höll en bra jämn nivå, vilket resulterade i att kedjans jämförbara butiker ökade med 34,2%. Totalt sett för kedjan rapporteras om en positiv försäljnings-utveckling om 47,7%.

Försäljningsutveckling i procent, 2009/2010

Totalt kedjan:
Jan-Mars, 43
April, 44
Maj, 41
Juni, 35
Juli, 21
Augusti, 39
September, 31
Oktober, 48

Jämförbara butiker (*):
Jan-Mars, 16
April, 11
Maj, 11
Juni, 5
Juli, -13
Augusti, 7
September, 13
Oktober, 34

BrandWorld presenterade sin första försäljningsutveckling efter kvartal 1, den 9 april 2010, och har för avsikt att presentera försäljningsutvecklingen månadsvis, senast sju arbetsdagar efter månadsskifte. Nästa försäljningsutvecklingsrapport är beräknad till 8 december, 2010.

Niklas Larsson
VD, Brandworld Sverige AB
E-post: niklas.larsson@brandworld.se

Andreas Olofsson
Ekonomichef, Brandworld Sverige AB
Telefon: 0733-720909
E-post: andreas.olofsson@brandworld.se

(*) Jämförbara butiker
BrandWorlds kedja består idag av totalt elva butiker under varumärkena BrandWorld, MärkesOutlet och Jepsons i Kivik. Jämförbara butiker innefattar samtliga av kedjans butiker som har varit i drift under minst ett verksamhetsår (9 st). Senast att inkluderas är enheten i Båstad som öppnade i september 2009.

Om Brandworld Sverige AB (publ.)
BrandWorld erbjuder högkvalitativa varumärken från världsledande leverantörer av kläder, skor och andra premiumprodukter för sport och fritid lättillgängligt och med attraktiva priser så att kunder som vanligtvis inte köper premiumvarumärken väljer att göra det. BrandWorld består idag av totalt elva butiker. Bolaget grundades 2006 av Niklas Larsson (VD), Andreas Olofsson och Daniel Nilsson. BrandWorld ägs till största del av grundarna och Svenska Generationsskiften AB. www.brandworld.se