Branschen

​Branschen presenterar stolt HeyLow med KajHolst!

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2015 10:29 CET

Denna gång valde bandet att producera allt själva och styrde kosan mot Berlin och StudioX, därDirk Feistel kranade till just det ljud bandet var ute efter: hårt, skitigt, svängigt.
Ulf Rockis Ivarsson tipsade om unga stjärnskottet Erik Berglund som fick sköta både mix och mastring. Resultatet blev HeyLow, 3 minuter och 44 sekunder tung rockmusik av bästa slag.

Senare i december släpps Queer, uppföljaren till HeyLow. Fram till dess spelar de live på bl.a. följande ställen:

12 december, Melodybox, Stockholm (tillsammans med Nomads)
19 december, Out & Loud, Hedemora (tillsammans med Charta 77 och Köttgrottorna)

Vilka är KajHolst?

KajHolst formerades i Stockholm i augusti 2013 och består av Mats Borg, trummor, Rickard Donatello, bas samt Michael Uv Westerlund, gitarr & vox.

Innan KajHolst var Rickard och Michael medlemmar i Screamin’ Mother som i slutet av 90-talet släppte ett kritikerrosat album på Roadrunner och som under ett par intensiva år turnerade flitigt i Europa. Michael sjöng även i Playground International (som bl.a. fick en guldskiva för singeln And Then the Tears Came i filmen Hamilton), medan Rickard bl.a. spelat med Stefan Sundström och Roger Karlsson så väl som punklegenden Johan Johansson. I juni 2015 hade han dessutom äran att spela bas med KSMB på deras efterlängtade återföreningsspelning på Bråvallafestivalen.

På sitt håll var Mats med och bildade ett av Sveriges mest inflytelserika punkband: Grisen skriker men har, bland många andra, även turnerat med Jakob Hellman.

Lyssna på HeyLow här: https://soundcloud.com/kajholst/heylow/s-wniG1

Se videon här: https://youtu.be/FkZeEHQonx4

Pressbild: http://www.ladda-upp.se/bilder/ysifgdggilwwvc/ Foto: Thomas Henriksson

Hemsida: www.facebook.com/kajholsttheband/

Skivbolag: Branschen

Kontakt: infobranschen@gmail.com, 08-84 3100

Katalognummer: BRA-008s

Artist: KajHolst

Titel: HeyLow

EAN: 7071245228996

Releasedatum: 2015.10.05

Distribution: Birdnest Records

Branschen är en label driven av artisterna själva i gammal god kooperativ anda. I samarbete med det legendariska bolaget Nacksving släpper vi idel kvalitetsmusik med kvalitetsartister. Inom Branschen figurerar välkända profiler som Johan Johansson, Frans Haraldsen, Sanna Carlstedt och Ola Aurell.
Förutom skivutgivning- och produktion pysslar vi också med artistbokning, konserter, festivaler och gemensamma shower. Branschen arrangerar även Kompledigt-festivalen i Köping sedan tio år.

Kontakt: infobranschen@gmail.com,