Agenturföretagen

Branschförening bildad under Agenturföretagens tak: Väskleverantörernas Förening

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2012 17:42 CEST

Agenturföretagen har många medlemmar från väskbranschen och skapar på uppdrag av dessa medlemmar Väskleverantörernas Förening som ska driva väskbranschens frågor. Syftet är att samverka för att stärka branschen, att skapa gemensamma aktiviteter och ge hjälp med att administrera och sammankalla till möten och event.

- Inom Agenturföretagens nätverk finns inspirerande företagare inom väskbranschen som framgångsrikt byggt upp sina verksamheter och varumärken. Väskor är en viktig del i modebilden, dessutom reser vi och sportar mer, så behovet av olika typer av väskor är stort och kommer att växa, säger Helena Waker, VD på Agenturföretagen.

En av medlemmarna som varit med och startat Väskleverantörernas Förening är Vanessa Leporati Wahlund, Lini Agenturer, som arbetar med varumärket Tosca Blu.

-Jag tror mycket på att nätverka och att träffas för att diskutera gemensamma frågor. För att vara en framgångsrik bransch krävs samverkan och en gemensam handelsplats, tillsammans blir vi starkare, säger Vanessa Leporati Wahlund.

Agenturföretagen är branschorganisationen för dem som arbetar som agent eller importör och representerar varumärken eller produkter på den svenska eller skadinaviska marknaden.

Väskbranschen i Sverige består av många duktiga entreprenörer och företagare med stor erfarenhet från internationell handel, varumärkesbyggande och försäljning. Bland de viktiga handelsplatserna återfinns såväl svenska mässor så som Nordic Shoe & Bag Fair och internationella mässor i Frankfurt, Köpenhamn och Milano.

För att vara med i föreningen måste leverantören vara medlem i Agenturföretagens Förbund. Inga andra krav eller kostnader tillkommer för medlemskapet.

Agenturföretagen grundades 1914 och har närmare 100 års erfarenhet av handel. Vi är ett nätverk för internationella affärer med agenter, importörer och leverantörer som medlemmar.

Agenturföretagens vision är att verka för handelns frihet och sunda utveckling. Vi ska värna om sammanhållningen mellan våra medlemmar och arbeta för medlemmarnas företag och utveckling.

Agenturföretagens affärsidé är att skapa förutsättningar för att våra medlemmar ska bli framgångsrika.