Postlådan AB

Branschprofiler startar egen post(produktions)låda

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2016 14:16 CET

Johan Syrjänen och Micke Månsson, tidigare bearbetningschefer på Mexiko Media respektive STO-CPH, startar tillsammans med Jonny Åhlund upp Postlådan, ett efterbearbetningsbolag byggt för att klara av en bransch i förändring. Branschduon har tillsammans över 30 års erfarenhet av bearbetning medan Jonny kommer från IT- och elektronik-branschen med dryga 15 års erfarenhet av försäljning och affärsutveckling. De kliver nu av sina nuvarande uppdrag för att starta Postlådan.

- Utmaningen för vårt värv är att fortsätta leverera innehåll av hög kvalitet enligt dagens högt ställda förväntningar och krav, samtidigt som vi måste bygga en affärsmodell som håller även för morgondagens TV. Det är en balansgång som vi, med två av branschens mest kompetenta och erfarna namn, tillsammans med min långa erfarenhet av projektledning och affärsutveckling vet oss vara unikt rustade för att hantera, säger Jonny Åhlund som kommer att axla VD-posten i bolaget.

- Vår affärside är enkel. Vi kommer leverera en bättre produkt än alla andra, snabbare än alla andra, men utan att för den sakens skull vara dyrare. Vidare ska transparens och tydlighet vara ledord i bolagets arbete. Det kanske låter som klyschor, men vi vet att det är en högst välbehövlig ingrediens inom efterbearbetningsbranschen som inte upplevs så strukturerad alla gånger, forsätter han.

Postlådan har alltså precis startat sin verksamhet, och som sitt första uppdrag ska de klippa Mexiko Medias nästa projekt.

- Det känns oerhört roligt och hedrande att få Mexikos förtroende, säger Johan Syrjänen, som just nu avslutar sina projekt på Mexiko Media för att gå direkt över till Postlådans lokaler och påbörja klippningen av sina tidigare kollegors produktion.

- Vi känner varandra mer än väl, det är så klart en styrka, fortsätter han.

Postlådan har sina lokaler på Hornsgatan 110, Södermalm. För mer information, kontakta Jonny Åhlund.

jonny@postladan.com

0708 555 708

Postlådan är ett post- produktionsbolag byggt för dagens såväl som morgondagens TV. Postlådan startade sin verksamhet i februari 2016 och har sina lokaler på Hornsgatan 110, 117 26 Stockholm. Våra produktioner ska hålla absolut högsta kvalitet och vi ska leverera enligt såväl produktionsschema som budgetramar. Vi tror att kreativitet och skapande mår bäst i kombination med en tydlig projektledning, där återkoppling och transparens är självklara komponenter. Med över 30 års erfarenhet av post- produktion såväl som projektledning och affärsutveckling tror vi oss vara unikt rustade för att ge våra kunder den sällsynta kombinationen av oslagbar kvalitet, förpackat i en tydlig projektledning och trygg leverans. För mer information, kontakta Jonny Åhlund, 0708555708 eller jonny@postladan.com.