Bravida

Bravida Fire & Security meddelar om leveransstart för nya Integra V6

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2013 11:16 CEST

Integra V6 placerar sig i en helt ny nivå vad gäller integrerade säkerhetssystem på den Skandinaviska marknaden och bygger på föregående modell Integra V5

Under vecka 18 kommer Bravida påbörja leveransen av den nya versionen av Bravida Integrasytemet, Integra V6. Bravida Integra finns i dag hos mer än 2000 kunder på den Skandinaviska marknaden med uppåt 150 000 kortläsare och miljontals larmpunkter.

- Sedan lanseringen av Bravida Integra V6 på Skyddsmässan 2012 är det många kunder som efterfrågat och sett fram emot den här versionen, säger Jonas Ahlgren, produktchef på Bravida Fire & Security.

Det unika med systemet är dess skalbarhet, med samma grund bygger man små system från ett par dörrar med några larmpunkter till stora system med tusentals dörrar och tiotusentals larmpunkter.

- Vi kan nu fjärrserva hela systemet ända ut till kortläsaren vilket innebär att ny mjukvara kan laddas från vårt kontor utan att vi behöver skicka ut en tekniker, detta spar tid och pengar för våra kunder, avslutar Jonas Ahlgren.

Till nyheterna hör bland annat:

o  Utökat Smartcard-stöd
o  Helt nya larmfunktioner som t.ex. master-slav larmsändning med larmsändare intygade av SBSC
o  Ny OPC modul
o  Ny och snabbare kommunikation och fullt stöd för fjärrsupport ”Integra Remote Upgrade Services”

Caroline Skogsberg, Marknad, Fire & Security, Tel: 08- 602 30 13

Bravida Fire & Security erbjuder helhetslösningar med unik kompetens, lokal närvaro och skandinaviska stryka. Bravida finns representerade på drygt 150 orter i Sverige, Norge och Danmark. Vi utvecklar och tillverkar egna produkter och system som ger dig kompletta säkerhetslösningar som skyddar dig och din egendom. Bravida Fire & Security – vårt kunnande är din säkerhet www.bravidasäkerhet.se www.bravida.se