Breakfast At Work

Breakfast At Work bjuder på frukost!

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2012 19:17 CEST

Breakfast At Work

Breakfast at Work erbjuder företag en helhetslösning enligt Livsmedelsverkets rekommendationer för en fulländad frukost. Med kostnadsfri leverans och kvalitetsprodukter från leverantörer som Brämhults, Arla och lokala leverantörer av färskvara, underlättar vi er vardag med en god och nyttig frukost samtidigt som man ökar samhörigheten och prestationen på arbetsplatsen.

För att fira lanseringen av vår nya tjänst bjuder vi på frukost utanför Malmö Centralstation.

Var: Utanför Malmö Centralstation
När: 26 oktober 2012
Tid: 07:00-11:00

OBS: Frukostutdelningen gäller så länge lagret räcker.

Du vet den känslan, när du inte har ätit frukost och du befinner dig på jobbet. Magen lever inte i harmoni och hjärnan är på standby. Alla jobbar var för sig och alla inkommande samtal stannar obesvarade tills efter lunch.

En tidig måndag morgon överraskades några anställda med en god frukost. Alla blev bemötta av en frukostkorg som väntade dem på skrivbordet; färskpressad apelsinjuice, frukt, en nybakad baguette tillsammans med en smakrik musli. Det blev en omedelbar förändring.

Arbetsplatsen fylldes av glada miner och belåtna arbetskamrater som var redo att fånga dagen.  Kan en liten gest som utdelning av frukost verkligen göra en så stor skillnad? Det bestämdes att fortsätta erbjuda frukost till alla medarbetare på kontoret  –  en belöning som uppskattades av alla.

Med denna ide att leverera högklassig frukost till alla anställda startade vi Breakfast At Work.

Idag är vi är ett team på fyra med olika bakgrund och intressen men jobbar med ett gemensamt mål: att erbjuda en fulländad frukost till andra företag. Vi har ansvar för olika delar av företaget så som marknadsföring, logistik och försäljning och trots att vi är ansvariga för olika delar av verksamheten arbetar vi fortfarande som ett team för att utveckla nya idéer och stödja varandra.

Breakfast At Work- fånga dagen med dagens viktigaste måltid!

En 16-årig studie av 30.000 personer visade att män som hoppar över frukosten är 21% mer benägna att utveckla typ 2-diabetes än de som äter frukost dagligen". - Harvard University, USA

"Forskning visar bland annat att frukostätare lättare håller vikten, presterar bättre i skolan och på jobbet och har färre hål i tänderna". -Svenskmjölk.se

"Nästan en fjärdedel av dagens energi bör komma från dagens första måltid. Det kanske allra viktigaste är att frukosten innehåller mycket kolhydrater. Det ger en bra blodsockerkurva på förmiddagen och du känner dig mätt och pigg." - Livsmedelsverket

"Dåliga matvanor och för lite fysisk aktivitet är en bidragande orsak till flera vanligt förekommande sjukdomar. Frukosten lägger grunden för att vi ska orka med arbetsdagen, eftersom frukosten har så tydligt samband med hur vi presterar bör arbetsgivare uppmuntra sina anställda att äta frukost." - Urban Svensson, företagsläkare och medicinskt ansvarig på Sveriges ledande företag inom företagshälsa Previa.

Breakfast At Work – frukostleverans till företag och anställda! Våra frukostpaket innehåller noga utvalda varor som ger en bra start på dagen för ditt företag och dina medarbetare. Med hjälp av kreativa receptutvecklare erbjuder vi en sund och god måltid med både variation och inspiration.

www.bawork.se

Beställningsfrågor hänvisas till: