Brill & Co AB

Brill & Co framröstad som Sveriges bästa ölimportör/distributör

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2013 15:47 CET

För andra året i rad har Brill & Co blivit framröstat som Sveriges bästa ölimportör/distributör i BeerSweden Forum Awards, på Sveriges största ölforum BeerSweden Forum.

Omröstningen på BeerSweden Forum, med över 1000 ölfantaster som medlemmar, avslutades nyligen och för andra året i rad vann Brill & Co utmärkelsen som Årets bästa importör/distributör. Brill & Co fick hela 78% av rösterna.

”Det känns otroligt roligt och vi är väldigt hedrade” säger Marc Schuterman, marknadschef på Brill & Co. ”Det är ett tecken på att vi har varit rätt ute med det jobb som vi har utfört under året, och givetvis ska vi fortsätta att utvecklas och bli ännu bättre!”

Flera av de andra utmärkelserna gick till öl och producenter som Brill & Co distribuerar. Omnipollo blev framröstad till Bästa svenska bryggeri, Omnipollo Nebuchadnezzar blev framröstat till Sveriges bästa öl (lanserades på Systembolaget 1 februari) och Henok Fentie, Omnipollos grundare, blev framröstad till Årets ölpersonlighet 2013. Danska Mikkeller blev framröstat till Bästa internationella bryggeri, och Mikkeller K:rlek Höst/Vinter 2012 kom på en hedrande andraplats inom kategorin Bästa internationella öl.

Brill & Co är Sveriges ledande importör av premiumöl, och distribuerar många av världens högst rankade öl och bryggerier. Sedan 2007 distribuerar Brill & Co också ett flertal svenska mikrobryggerier, något man som importör var en pionjär med att börja göra. Bland kunderna återfinns flera av landets stjärnkrogar som exempelvis Mathias Dahlgren och Frantzén/Lindeberg.

2011 tilldelades Brill & Co Svenska Ölfrämjandets Guldpin för ”en utomordentligt stor och fräsch produktportfölj som förser oss med några av de bästa svenska och utländska öl man som konsument kan få uppleva på krogen och även kunna få tag i på Systembolaget.”

2012 och 2013 blev Brill & Co framröstat som "Bästa svenska importör/distributör" vid BeerSweden Forum Awards.

2012 vann Brill & Co 17 medaljer på Stockholm Beer & Whisky Festival, flest av alla. 9 av dessa medaljer var dessutom Guld inklusive priserna för "Festivalens Bästa Öl 2012", samt "Festivalens Bästa Cider 2012".