Ladbrokes

"Britain´s got talent" - spelarna tror på Susan Boyle

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2009 16:07 CEST

Talangshowen "Britain´s got talent" har fått stor uppmärksamhet i Sverige och över hela världen tack vare den 47-åriga skotskan Susan Boyle. Hennes klipp har setts av hela 50 miljoner på YouTube. Mediabruset är stort kring henne och hon har medverkat i flera TV-program och reportrar och fans drar i henne från alla delar av världen. Även Ladbrokes spelare har influerats av det stora intresset för den 47 år unga talangen, och oddsen visar henne som en klar favorit till låga 1,44 gånger tillbaka per spelad krona.

Som en utmanare har vi Shaheen Jafargholi, det 12-åriga stjärnskottet från Wales, som ger 4,50 gånger pengarna om han vinner publikens och juryns hjärtan.

"Spelarna tror på Susan Boyle men vi har även sett ett ökat intresse för Jafargholi. Det verkar som att dessa två är de enda kandidaterna som spelarna tror på då över 90 procent av allt spel har lagts på någon av dem som vinnare.", säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Aktuella odds Britain's Got Talent:
Vinnare

Susan Boyle 1,44
Shaheen Jafargholi 4,50
Flawless 10,00
Julian Smith 13,00
Andrew Archeos 41,00
Stavros Flatley 41,00
Good Evans 67,00
Fabio Cerra 101,00

För mer information :

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på18 språk.