British Airways Sverige

British Airways introducerar enkelbiljetter över hela Europa

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2006 09:23 CEST

British Airways förändrar prisstrukturen för alla resor inom Europa. Alla priser avser enkelbiljetter och resenärerna kan ändra biljetterna mot en avgift fram till avgångsdagen, oavsett prisklass. Samtidigt har priserna sänks med upp till 50 procent på en rad europeiska resmål och liksom tidigare ingår även mat och dryck samt flygavgifter och skatt i priset.

British Airways lanserade framgångsrikt enkelbiljetterna från Sverige, Danmark och Norge till London redan i oktober förra året. Därför väljer man nu att lansera detta i hela Europa.

– Vi är verksamma på en mycket konkurrentutsatt marknad och målsättningen är att vara förstahandsvalet för resenärerna. Då krävs det att man har låga priser, flexibla lösningar samt möjligheten att ha full kontroll över resplanerna. Gensvaret från våra samarbetspartner och kunder efter lanseringen av enkelbiljetter i Skandinavien har varit fantastiskt och nu rullar vi ut detta i resten av Europa, säger Sam Heine, British Airways Commercial Manager Scandinavia & Iceland.

En enkelbiljett till London kostar 715 kronor och då ingår:

§ Mat och dryck

§ Möjlighet att checka in via nätet 24 timmar före avgång

§ Inga extrautgifter för bagage upp till 23 kg (i ekonomiklass)

§ Möjlighet att transportera exempelvis skid- eller golfutrustning utan extra kostnad

§ Executive Club-poäng och möjlighet att tjäna in BA Miles

För mer information,

Fredrik Gustafsson, Presskontakt för British Airways Sverige, tlf: 0733-01 73 19

Sam Heine, Commercial Manager Scandinavia & Iceland, tlf: +45 40 58 19 99