British Airways Sverige

British Airways lanserar ny iPhone-app

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 09:31 CEST

Nu lanserar British Airways en ny applikation för iPhone. Med den nya appen kan kunderna checka in direkt via mobilen och använda sina mobila boardingpass vid ombordstigningen. Detta gör resandet ännu smidigare samtidigt som kunderna sparar tid. Användningsområdena för den nya appen är dessutom ännu större än tidigare och gör det bland annat möjligt för kunderna att hitta den senaste flyginformationen och få detaljer kring kommande bokningar. Även kunder som använder android-telefoner och BlackBerry-enheter kommer att kunna använda en version av den nya British Airways-appen.

De mobila boardingpassen fungerar både för inrikes- och utrikesflygningar och ska underlätta resandet för resenärer som är medlemmar i Executive Club, British Airways egna bonusprogram. Mobiltelefonerna scannas vid incheckningen och gör därmed ombordstigningen både snabbare och smidigare.

– Mobilitet och bekvämlighet är avgörande för våra kunder. Oavsett var de befinner sig kan de nu hitta den allra senaste informationen om våra flyg och få tillgång till sina boardingpass via den nya appen. Detta är ett ultimat sätt för våra kunder att spara tid och ligga steget före med hjälp av sina mobiltelefoner, säger Peter Rasmussen, Regional Commercial Manager för British Airways i norra Europa.

British Airways var det första flygbolaget som utvecklade en app för sina kunder i samband med lanseringen av iPhone i Storbritannien. Sedan dess har över en halv miljon kunder laddat ner appen från iTunes. Även svenska British Airways-kunder kommer att kunna nyttja den nya appen och finna information om flygningar mellan Stockholm och London. I slutet av november, då den nya rutten mellan Göteborg och London öppnar, kommer kunderna även att kunna finna information om dessa flygningar.

Den nya appen är lätt att använda och har ett nytt snyggt gränssnitt och ett ännu bredare användningsområde än sin föregångare. Via den får kunderna också tillgång till information om kommande bokningar, detaljer som rör deras medlemskap i Executive Club, uppdaterad flyginformation, nyheter, vanliga frågor, nyhetsfeed på Twitter för iPhone-användare samt en länk till British Airways mobila webbplats på ba.com.

– Det handlar om att förbättra kundupplevelsen och vi jobbar ständigt med att göra resandet ännu enklare och smidigare. Den mobila boardingpass-funktionen är särskilt uppskattad av de Executive Club-medlemmar som inte har någon möjlighet att skriva ut sina boardingpass när de återvänder från utlandet, avslutar Peter Rasmussen.

Läs foneti

Ordbok - Visa detaljerad ordbok

För mer information vänligen kontakta:
Peter Rasmussen, Commercial Manager Northern Europe, Tel: +45 4058 1117, peter.rasmussen@ba.com

Karin Dufvander Tränk, Visible PR,
Tel: 08-661 12 85, karin.dufvander.trank@visible.se

Om British Airways:

• British Airways är ett av världens största internationella flygbolag med över
    33 miljoner passagerare varje år.
  • Flygbolagets verksamhet är huvudsakligen lokaliserad till Londons två största flygplatser Heathrow och Gatwick. Heathrow är världens mest trafikerade internationella flygplats.
  • I Sverige flyger British Airways mellan Stockholm Arlanda Terminal 5 och
    London Heathrow Terminal 5, varifrån förbindelser till hela världen erbjuds.
  • Från den 28 november flyger British Airways även sträckan Göteborg - London Heathrow två gånger om dagen.
  • British Airways har ett världsomspännande nätverk av rutter som täcker över 700 destinationer, tillsammans med sina partners i oneworld-alliansen.
  • British Airways erbjuder fyra typer av resklasser på sina långflygningar: First (första klass) Club World (affärsklass), World Traveller Plus (ekonomiklass premium) samt World Traveller (ekonomiklass).
  • Mellan Arlanda och Heathrow erbjuder British Airways flygningar i Club Europe (affärsklass) och Euro Traveller (ekonomiklass).
  • Flygbiljetter kan bokas på ba.com eller hos din lokala resebyrå.