British Airways Sverige

British Airways lanserar nytt kreditkort i samarbete med EnterCard

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2008 10:14 CET

Nu kan resenärer samla fler BA miles med British Airways Visakort när de flyger och shoppar och samtidigt få flera förmåner.

British Airways och EnterCard lanserade den 14 november British Airways Visakort, ett nytt kreditkort, vilket stärker samarbetet mellan flygbolaget och EnterCard.

EnterCard är ett ledande kreditkortsföretag på den Nordiska marknaden. Existerande kunder kommer att bli uppgraderade till det nya British Airways Visa. Det nya kortet kan användas i över en miljon bankautomater runt om i världen och accepteras på över 24 miljoner inköpsställen. Det nya kortet har dessutom en större serviceportfölj.

BA Miles samlas automatiskt genom varje flyg man gör med British Airways eller med en oneworld -partner samt partnerhotell, -affärer eller -biluthyrningsfirmor. Med ett visst antal samlade BA Miles kan man få fria flygresor med British Airways eller med något av partnerflygbolagen på oneworld . Sammanlagt finns 676 destinationer tillgängliga. Dessutom kan BA Miles användas för fria uppgraderingar från ekonomi till businessklass eller andra tjänster.

Det enda kravet för att få ett nytt kreditkor är att man är Executive Club medlem, vilket är frequent flyer programmet på British Airways. Nya kunder som anmäler sig blir automatiskt inskrivna.

- Vi är väldigt nöjda med att fortsätta vårt samarbete med EnterCard, vår utnämnda kreditkortspartner . Det nya kreditkortet riktar sig mot människor som reser mycket. BA miles blir tillgodoräknade och kan sedan användas för att få gratis flygresor och andra premier, säger Peter Rasmussen, Commercial Manager Scandinavia & Iceland på British Airways.

Mer information om nya British Airways Visa kreditkort finns på:

För mer information vänligen kontakta:

Peter Rasmussen, Commercial Manager Scandinavia & Iceland, Tel: +45 4058 1117

Jessica Hallqvist, Bite Communications, Tel: 08-402 01 03